شناسهٔ خبر: 39993173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معدوم‌سازی بیش از 2300 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی در شهرستان تبریز

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: از اول سال 99 میزان 2300 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی در شهرستان تبریز به دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم شده است.

صاحب‌خبر -

امیرحسین بهداد با اشاره به اینکه این میزان فرآورده خام دامی غیر بهداشتی طی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز عرضه، طی 1.5 ماه گذشته کشف و ضبط شده است، افزود: در این مدت سه واحد قصابی متخلف از نظر بهداشتی نیز به دلیل عدم توجه به تذکرات مأمورین بهداشتی دامپزشکی و عدم رعایت موازین بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و یک کاروانسرا در اطراف تبریز و در مسیر جاده اسپیران به علت کشتار غیر مجاز دام، پس از صدور اخطارهای کتبی و تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی و پلمب شدند.

بهداد از مردم خواست تا ضمن توجه به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی، گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر تهیه کنند و در هنگام خرید، به مهر دامپزشکی و لیبل نصب شده بر روی لاشه دام توجه کنند و در مورد مرغ و تخم مرغ به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی بسته بندی آن‌ها توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، وی افزود: تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی از چشمان تیز بین مأمورین نظارت بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان مخفی نمی‌ماند و با افرادی که به خاطر تأمین منافع شخصی، سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند، با جدیت و بدون اغماض اعمال قانون خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 50004007799 به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد لازم انجام گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما