شناسهٔ خبر: 39983602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در شورای ترافیک تهران مطرح شد ؛

اجرای طرح ترافیک پس از شب های قدر

­با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در افزايش ترافيك محدوده ى مركزى شهر ، پيشنهاد اجراى طرح ترافيك پس از شب هاى قدر، امروز در شوراى ترافيك تهران بررسى شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومى معاونت حمل و نقل و ترافيك شهردارى تهران؛ سيد مناف هاشمى معاون حمل و نقل و ترافيك شهردارى تهران امروز در حاشيه شوراى ترافيك تهران از احتمال اجراى طرح ترافيك پس از شبهاى قدر و يا ابتداى خرداد خبر داد و گفت:با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح هاى ترافيكى تاکید داریم .
وى با اشاره به اينكه طرح پيشنهادى اجراى طرح ترافيك كه پيش از اين در جلسات مختلف بررسى و مطرح شده بود، امروز هم در شوراى ترافيك تهران و با حضور "دكتر زالى" فرمانده ستاد مقابله با كروناى استان تهران ، "دكتر حناچى" شهردار تهران و اعضاى كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران نيز بررسى و نقاط ضعف و قوت طرح پيشنهادى بررسى شد. گفت : پيشنهاد شد پس از شب هاي قدر و يا ابتداى خرداد ماه اجراى آن مدنظر قرار گيرد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهردارى تهران با بيان اينكه لغو طرح ترافيك و طرح محدوده ى كنترل آلودگى هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پى داشته است اظهار داشت: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد،در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.
به گفته‌ی وی،با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح ، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد،همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.
مناف هاشمى ادامه داد : تمهیداتی هم برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته شده، بطوريكه ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار دستگاه تاكسى اينترنتى و تلفنى مشمول تسهيلات در اين طرح خواهند شد .
به گفته ى معاون شهردار تهران ابعاد مثبت و منفى اين طرح طي دو هفته پس از اجرا، بررسى و سنجيده خواهد شد و چنانچه نيازمند تغييرى باشد اصلاحات انجام خواهد شد .
وي با تاكيد بر اينكه بايد فاصله ى اجتماعى و مقررات پروتكل ستاد ملي مقابله با كرونا در حمل و نقل عمومى رعايت شود تصريح كرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر از خطوط اتوبوسرانى و ۶۰۰ هزار نفر از مترو استفاده مي كنند ، كه مقرر شد با در نظر گرفتن تمامى پروتكل هاى بهداشتى و تحقق فاصله گذارى اجتماعى اين طرح پيشنهادى پس از شب هاى قدر اجرا شود.

نظر شما