شناسهٔ خبر: 39972228 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش کیفیت هوا‌ و گرد و خاک در غرب کشور/خنکی هوا در سواحل خزر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های مرکزی، قم و تهران، سواحل شرقی خزر و غرب کشور وزش باد قابل ملاحظه است و در نوار غربی کشور کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش‌ها شدت دارد، همچنین در مناطقی از شمال‌غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: اوایل امشب به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی و سواحل خزر بارش در سواحل شمالی و خراسان شمالی آغاز می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما نیز در این مناطق خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه 22 اردیبهشت در شمال‌غرب، سواحل خزر و شمال‌شرق، بارش‌ها ادامه دارد و در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش پراکنده داریم که شدت بارش‌ها در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه بارش‌ها در شمال‌غرب کاهش می‌یابد، اما در شمال‌شرق و سواحل خزر باران‌ها ادامه دارد و به تدریج در اواخر وقت، سامانه بارشی از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود. 

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه 24 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب وارد می‌شود و موجب بارش باران در این منطقه خواهد شد و روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب بارش پراکنده و در سواحل خزر و شمال‌شرق بارش باران پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در استان‌های قم، مرکزی، استان تهران، سواحل شرقی خزر و نیمه غربی کشور وزش باد قابل ملاحظه است که در نوار غربی کشور کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان افزود: روز آینده وزش باد شدید موقت در غرب و جنوب‌غرب کشور، استان تهران، استان مرکزی، غرب اصفهان، استان سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه روز 23 اردیبهشت در استان‌های یزد، کرمان، تهران، خوزستان و شرق کشور وزش باد شدید موقت داریم. 

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: آسمان پایتخت فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25  15 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

نظر شما