شناسهٔ خبر: 39972122 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم قدردانی از ایثار و رشادت‌های کادر درمانی

سیدمیثاق اختر

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از نامگذاری خیابانی به نام پرستار شهیده نرجس خانعلی زاده در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدجواد حق شناس در تشریح نامگذاری‌های امروز جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامگذاری معابر به نام ایثارگران کادر درمان کشور شاید کمترین کاری بود که می‌شد در تقدیر از این عزیزان انجام داد.

وی در قرائت لیست نامگذاری‌های این جلسه گفت: کادر درمانی کشور در ایام شیوع ویروس کرونا نشان دادند که از هیچ ایثار و فداکاری فروگذار نخواهد بود. کادر بهداشت و درمان کشور، پزشکان و پرستاران در این ایام نشان دادند که در رابطه با انجام وظیفه تا تقدیم جانشان هم کم نمی‌گذارند. لذا کوچکترین کاری که می‌شد در رابطه با بزرگداشت این عزیزان انجام داد نامگذاری معابری به نام آنها بود.

وی در ادامه به ذکر نام‌های پیشنهادی برای خیابان‌های مد نظرپرداخت و افزود: میدانی بی نام و جدید الاحداث واقع در محدوده منطقه 20 شهرداری تهران وجود دارد که به نام امام هادی (ع) مزین می‌شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با این پیشنهاد رئیس کمیسیون فرعی نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق آراء موافقت کردند.

حق شناس ادامه داد: پیشنهاد دوم خیابانی در ادامه خیابان شهید فدایی در محدوده منطقه 20 شهرداری تهران است که به نام پیشنهادی شهید محسن بهرامی مزین خواهد شد. این پیشنهاد نیز به اتفاق آراء به تصویب رسید.

پیشنهادهای بعدی مربوط به خیابان زرافشان شمالی در محدوده منطقه 2 شهرداری بود که نام شهیدان سلامت برای آن پیشنهاد شد و خیابان زرافشان جنوبی در همین منطقه نام پیشنهادی زرافشان مطرح شد که اعضای شورا پیشنهاد بازگشت کمیسیون برای بررسی بیشتر را در خصوص این نامگذاری مطرح کردند.

وی در ادامه این جلسه خیابان سوم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه 2 شهرداری را به نام پیشنهادی حبیب الله پیروی پزشک بزرگ بیماری‌های عروقی مطرح کرد که این پیشنهاد با 9 رای موافق از مجموع 17 عضو حاضر در جلسه به تصویب رسید.

حق شناس ادامه داد: خیابان پنجم در محدوده بلوار ایوانک در منطقه 2 به نام پیشنهادی دکتر مهدی وریجی مطرح شد که با 16 رای موافق به تصویب اعضا رسید. خیابان دیگر در محدوده بلوار ایوانک در منطقه 2 بود که به نام پیشنهادی پرستار نرجس خانعلی زاده اولین پرستار لاهیجانی مطرح شد که با 14 رأی موافق به تصویب اعضا رسید. همچنین بلوار آزادگان واقع در منطقه 6 شهرداری به نام پیشنهادی عباس یمینی شریف نیز به اتفاق آراء به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، موارد بعدی پیشنهادات در حوزه پهنه رودکی بود که یکی از این پیشنهادات در بوستان ارفق در محدوده خیابان حافظ در منطقه 11 شهرداری تهران است که پیشنهاد شد خیابان یکم این بوستان به نام پیشنهادی لوریس چکناواریان تغییر نام یابد که این پیشنهاد نیز با حداکثر آراء حاضرین به تصویب رسید.

در پایان این جلسه تغییر نام بلوار شاهد واقع در منطقه 15 به نام پیشنهادی شهیدان سجادیان و کوچه فروردین در محدوده خیابان شهید کلاهدوز واقع در منطقه 3 تهران به نام پیشنهادی اکبر زنجان پور مطرح شد که هر دوی این پیشنهادات با حداکثر آراء حاضران در جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما