شناسهٔ خبر: 39954761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مکث

صاحب‌خبر -

محاکمه نجفی با شکایت فرزند قالیباف
دعوای آقای شهردار و پسر قالیباف به دادگاه رسید

[ایرنا] محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که به خاطر قتل میترا استاد همسر دومش در بازداشت به سر می‌برد، روز یکشنبه با شکایت الیاس قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران محاکمه می‌شود.
حمیدرضا گودرزی، وکیل‌مدافع محمدعلی نجفی با اعلام این خبر گفت که جلسه رسیدگی به شکایت الیاس قالیباف از نجفی در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت برگزار می‌شود. در این پرونده، الیاس قالیباف و شرکت شمس‌الشموس از رسول‌کشت‌پور  شهردار وقت منطقه ۲، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و همچنین از موکل به‌عنوان شهردار وقت تهران، تحت عنوان نشر اکاذیب و گزارش خلاف واقع شکایت کرده و پرونده مزبور در دادسرای کارکنان دولت درحال رسیدگی است.
ماجرا از این قرار است که حراست منطقه ۲ شهرداری تهران در ۱۷ بهمن‌ سال ۹۶ گزارشی در مورد تخلفات موسسه نوآوران آموزشی شمس‌الشموس متعلق به الیاس قالیباف مبنی بر تخلفات و جرایم تهیه و آن را به شهردار وقت منطقه ۲ یعنی رسول کشت‌پور اعلام می‌کند.
کشت‌پور هم در همان تاریخ گزارش حراست را به انضمام اسناد و مدارکی برای نجفی شهردار وقت تهران می‌فرستد. نجفی نیز گزارش حراست و شهرداری منطقه ۲ را در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده و می‌نویسد: «به پیوست، گزارش شهردار منطقه ۲ درخصوص احتمال وقوع جرایم و تضییع حقوق شهرداری تهران در ارتباط با موسسه شمس‌الشموس تقدیم می‌شود و خواهشمند است به موضوع رسیدگی کرده و نتیجه را به شهرداری اعلام نمایید.»
پس از آن قالیباف از افراد یادشده تحت عنوان نشر اکاذیب، افترا و انتشار مطالب خلاف واقع شکایت می‌کند که این شکایت پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.
گودرزی وکیل نجفی پیش از این گفته بود: «وقتی مطالبی را حراست یا شهرداری مناطق به شهردار تهران مبنی بر وقوع جرایم یا تخلفاتی اعلام می‌کنند، شهردار تهران خود حق رسیدگی به جرایم نداشته و راهی غیر از اعلام موضوع به مرجع قضائی ندارد. موکل هم موضوع را به مرجع قضائی اعلام کرده و در متن نیز نوشته‌ که احتمال وقوع جرایم وجود دارد؛ اولا در باب این مطالب و جرایمی که اعلام شده، پرونده‌ در مرجع قضائی در دست رسیدگی است و هنوز حکم آن اعم از برائت یا مجرمیت صادر نشده است. بنابراین فعلا نمی‌شود بحث نشر اکاذیب، افترا و گزارش خلاف واقع را مطرح کرد. ثانیا برخلاف آنچه از سوی وکیل الیاس قالیباف اعلام شده، توطئه‌ای در کار نبوده و موکل در آن زمان شهردار تهران بوده و مطابق وظیفه قانونی خود، موضوع را به مرجع قضائی اعلام کرده و در متن هم گفته احتمال چنین مسائلی وجود دارد و وظیفه قانونی خود را انجام داده و اگر اعلام نمی‌کرد، می‌گفتند چرا اعلام نشد.»


بازداشت دو سارق مسلح خودرو در مهرستان
[شهروند] دو نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه خودرو در شهرستان مهرستان دستگیر شدند.
محمد سرگزی، فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی گزارش دو سرقت مسلحانه خودرو در یکی از روستاهای تابعه شهرستان مهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی پس از بررسی اظهارات مالباختگان و با استفاده از سرنخ‌های موجود با همکاری مأموران انتظامی شهرستان سیب و سوران یکی از سارقان را شناسایی و دستگیر کردند. متهم بیست‌ویک ساله در بازجویی‌های پلیس آگاهی به سرقت‌های مسلحانه خودرو با همدستی فردی چهل‌ویک ساله اعتراف کرد. در ادامه همدست متهم نیز طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کلاش و 28 عدد تیر جنگی کشف شد.»
فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان ادامه داد: «تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی و همدستان آنها ادامه دارد.»

نظر شما