شناسهٔ خبر: 39950977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان؛

مرحله دوم طرح مواسات با توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در گیلان اجرا شد

همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، گوشت و مرغ بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا در سراسر استان گیلان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان به نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه مردم گیلان عصر امروز (شنبه، ۲۰ اردیبهشت) با توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

 

این بسته‌های معیشتی شامل، برنج، گوشت، مرغ، روغن، ماکارونی، رب گوجه، لوبیا و ... است که به همت گروه‌های جهادی، بسیجی‌ها، نهادهای انقلابی بین مردم نیازمند استان گیلان توزیع می‌شود.


در این مراسم، آیت‌الله «رسول فلاحتی» با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: رسانه ملی در انعکاس پویش‌ها و کمک‌های مردمی و همدلی ملی برای توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان عملکرد خوبی داشته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به توزیع ۵۰ هزار بسته کمک‌های مردمی بین نیازمندان در مناطق مختلف استان در این مرحله اشاره کرد و افزود: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه مردم گیلان همزمان با سراسر کشور در راستای لبیک‌گویی فرمایش مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان انجام شده است.

 

وی با اشاره به توزیع ۵۰ هزار بسته کمک های مردمی در مرحله نخست رزمایش مواسات در گیلان، بیان کرد: سومین مرحله توزیع کمک های مردمی بین نیازمندان عید فطر ماه رمضان جاری انجام می‌شود.

 

 

*موج کمک‌های مؤمنانه تجلی ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی است

در ادامه مراسم، «ارسلان زارع» اظهار کرد: بسیار خوشحالم در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام، در مرحله دوم رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه حضور یافته ام.

 

استاندار گیلان با اشاره اینکه این رزمایش نمادی از همدلی ملی در مقابله با سختی‌ها و دشواری‌ها است، تاکید کرد: موج شکل گرفته از کمک‌های مردمی در این رزمایش، تجلی تحقق ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلابی است زیرا جز این، عامل دیگری نمی‌تواند آحاد جامعه را این چنین باشکوه، برای حضور در مشارکت مردمی ترغیب کند.

 

وی با بیان اینکه پایداری ملی ما در برهه‌های مختلف تاریخی به ویژه طی چهل سال اخیر به اثبات رسیده است، تصریح کرد: چیزی که در بیش از دو ماه گذشته و در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، جلوه‌های زیبایی از همبستگی اجتماعی را نمایان کرد.

 

زارع خاطرنشان کرد: لبیک به رهبر معظم انقلاب برای حضور مردمی در این رزمایش، تبلوری از همدلی و یاری هم‌نوعان است که در ماه ضیافت الهی، زیبایی و درخشش صدچندانی یافته است.

 

استاندار گیلان افزود: اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه برگرفته از سیره علوی و فرزند رشیدش، امام حسن مجتبی (ع) است که در تاریخ اسلام به بخشندگی شهرت دارند.

 

وی با بیان اینکه اقلام و کالاها با حفظ شأن، جایگاه، عزت و آبروی نیازمندان بین آنان توزیع می‌شود، اضافه کرد: تاریخ گیلان، مملو از صحنه‌های زیبا و خیره کننده از مشارکت عمومی و انسجام اجتماعی است.

*توزیع ۱۵۱ هزار بسته معیشتی طی سه مرحه از رزمایش مواسات در گیلان

در ادامه مراسم سردار «محمد عبدالله‌پور» با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح مواسات، گفت: مردم گیلان مانند هشت سال دفاع مقدس که در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ نقش به‌سزایی داشتند، امروز نیز به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

 

فرماند سپاه قدس گیلان با اشاره به همت مردم گیلان در اجرای سه مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه در گیلان، گفت: نخستین مرحله رزمایش پیش از فرمایش رهبری توسط مردم استان با توزیع ۴۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح مواسات که در روزهای نخستین ماه رمضان انجام شد که در آن ۵۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سراسر استان توزیع شد، افزود: امروز نیز در قالب مرحله سوم این طرح، ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

وی با اشاره به رشادت و کمک‌های بسیجی‌ها در دوران بحران کرونا که همیشه گوش به فرمان رهبری هستند، اذعان کرد: همزمان با عید سعید فطر نیز چهارمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان انجام می‌شود.
 

گفتنی است، رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا برگزار شد که از ابتدای ماه مبارک رمضان در قالب چهار مرحله توزیع بسته‌های حمایتی تا پایان عید سعید فطر ادامه پیدا می‌کند.

 

پایان پیام/ 164

نظر شما