شناسهٔ خبر: 39941738 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

تعیین تکلیف شهریه مدارس غیردولتی در ایام کنونی

سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با صدور بخشنامه‌ای به استان‌ها شهریه مدارس غیردولتی در ایام کنونی را تعیین تکلیف کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی براساس مصوبه قطعی و لازم الاجرای هفتاد و دومین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی به تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 99، شهریه مدارس غیر دولتی، در شرایط فعلی را تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ کرد لذا این مصوبه که به تایید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده است لازم الاجراست.

براین اساس؛ با توجه به آثار منفی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، و همچنین نظر به ضرورت حمایت از حقوق مؤسسان مدارس مذکور و تضمین حقوق مردم و جامعه مقرر شد؛ مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه سال تحصیلی 99-98 و با توجه به خدمات آموزشی و پرورشی ارائه شده مجاز به دریافت کامل شهریه باشند و بر اساس آن عمل کنند.

براساس این گزارش؛ مدارس مذکور به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل؛ سرویس ایاب و ذهاب، غذا، اردوهای دانش آموزی، سالن ورزشی، استخر، المپیادها و ... پس از تعطیلات کرونایی مکلفند نسبت به مسترد نمودن هزینه‌های دریافتی از اولیا  اقدام و رسید بانکی را در اسناد مالی مدرسه درج کنند و یا با رضایت اولیا مبالغ مذکور را بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش آموز به حساب مدرسه واریز کنند.

شایان ذکراست، شورای نظارت استان‌ها مسئول نظارت بر حسن اجرای این مصوبه می‌باشد.

استان‌ها مکلف به بخشودگی کامل اجاره بهای چهار ماه مکان‌های واگذار شده شدند

همچنین وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از بخش خصوصی به دلیل تعطیلی در شرایط بحران کرونایی، با ارسال نامه‌ای به استان‌ها، مدیران کل را مکلف کرد تا اجاره بهای چهار ماه؛ اسفند98،  فروردین، اردیبهشت و خرداد99 مربوط به اماکن واگذار شده را ببخشند و یا با نسبت به افزایش دوره بهره برداری حسب شرایط اقدام کنند.

بر این اساس؛ مدارس غیردولتی، مدارس آموزش از راه دور، مراکز علمی آزاد و زبان‌های خارجی و مراکز پیش دبستانی که در فضاهای استیجاری متعلق به آموزش و پرورش مستقر شده‌اند شامل این بخشودگی می‌شوند.

گفتنی است این تصمیم در پی مصوبه هیئت دولت در 7 اردیبهشت در خصوص حمایت از بخش خصوصی اتخاذ و جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شد.

نظر شما