شناسهٔ خبر: 39922764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شیوع ویروس کووید ۱۹ در آمريکا

جان باختن بیش از ۷۸ هزار بیمار کرونایی

یک پرستار آمریکایی توضیحات تکان دهنده‌ای درباره مشاهدات خود از بیمارستان‌های شهر نیویورک ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و پیامدهای آن، به این شرح است:

 

آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت از شیوع بیماری کووید -۱۹ در آمریکا
 
سخنگوی کاخ سفید از سرگیری جلسات مجلس نمایندگان را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما توصیه می‌کنیم کنگره بزودی تشکیل جلسه دهد و کمک کند. من فکر می‌کنم نانسی پلوسی باید تلاش کند جلسات مجلس نمایندگان بازگردد و گفتگو‌ها جریان یابد. من فکر می‌کنم مهم است ما نگاهی به مرحله چهارم داشته باشیم. رئیس جمهور نیز به همین فکر می‌کند. بنابراین، این گفتگو‌ها انجام خواهد شد، اما بخش بزرگی از آن این است که ما نیاز به حمایت مجلس نمایندگان داریم. ما نیاز داریم نانسی پلوسی از کالیفرنیا بازگردد و به واشنگتن دی سی بیاید و برای مردم آمریکا کار کند.
کایلی مک انانی گفت: آزمایش کرونای یک نفر از تیم معاون رئیس جمهور مثبت شد. ما توصیه‌هایی را که کارشناسان گفتند، به اجرا گذاشتیم تا این ساختمان را ایمن کنیم. ما همه رهنمود‌های توصیه شده برای کارکنان کار‌های ضروری در کاخ سفید را به اجرا گذاشته ایم. بنابراین، همانطور که آمریکا به صورت ایمن فعالیت خود را از سر می‌گیرد، کاخ سفید نیز به صورت ایمن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 
کارمندی که به ویروس کرونا مبتلا شد یکی از سخنگویان مطبوعاتی است
به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت، کارمندی که به ویروس کرونا مبتلا شد یکی از سخنگویان مطبوعاتی است و با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا چندین تماس داشته است.
 
مانع تراشی آمریکا برای رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه مبارزه با کرونا در شورای امنیت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، واشنگتن از رای گیری در شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط تونس و فرانسه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا جلوگیری کرد.
برخی دیپلمات‌ها در شورای امنیت، این اقدام آمریکا را به اختلافات بین آمریکا و چین در خصوص شفافیت درباره این مسئله نسبت دادند.
 
افرادی که از نزدیک با ترامپ کار می‌کنند، ماسک خواهند زد
به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کرد، برخی از افرادی که با رئیس جمهور آمریکا از نزدیک همکاری می‌کنند، ماسک خواهند زد.
 
گاف پنس در حمل جعبه‌های خالی تجهیزات پزشکی برای نمایش رسانه‌ای
روشن ماندن میکروفون باعث رسوایی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی نَو دیس نیوز (NTN)؛ ماجرا از این قرار است که میکروفونی که همراه مایک پنس بود روشن ماند و باعث شد که صدای وی پخش شود. مایک پنس درخواست می‌کند که جعبه‌های خالی را حمل کند!
<div id="video-display-embed-code_4816798" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2711055/4816798?width=350&height=250"></script></div>
در یکی از تصاویر، مایک پنس نشان داده می‌شود که بدون ماسک زدن درحال حمل چند کارتن تجهیزات حفاظت فردی (PPE) به یک مرکز درمانی است و نهایت تلاش خود را می‌کند تا این کارتن‌های خالی را حمل کند و به مرکز درمانی انتقال دهد.
مایک پنس حواسش نبود که میکروفون همراهش روشن بود، اما این میکروفون جادویی حرکت نمایشی مایک پنس را برملا کرد.
متن گفتگوی مایک پنس با فردی که در کنار اوست تا بسته‌های تجهیزات حفاظت فردی را حمل کند، بدین شرح است:
// مایک پنس: همین‌ها است؟
فرد همراه مایک پنس: این‌ها کارتن‌های خالی است. آماده باشید.
// مایک پنس: می‌توانم این کارتن‌های خالی را فقط برای (ثبت شدن در مقابل) دوربین‌ها حمل کنم؟
فرد همراه پنس: بله حتما. حمل آن‌ها خیلی راحت‌تر است.
مجری شبکه ان تی ان گفت: حرکت نمایشی مایک پنس در حمل کردن کارتن‌های خالی از تجهیزات حفاظت فردی (به جای کارتن‌های پر) بهترین نمونه برای نشان دادن ماهیت شخصیت او و کار‌هایی است که وی انجام می‌دهد! وی کارتن‌های بزرگ خالی را حمل می‌کند درحالی که در داخل آن‌ها چیزی نیست!
این حرکت مایک پنس دقیقا در همان روزی انجام شد که پرستاران در مقابل کاخ سفید به علت کمبود تجهیزات حفاظت فردی تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. تا اواسط ماه آوریل ۹۲۰۰ نفر از کارکنان مراکز درمانی آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند. یک سازمان پرستاری در آمریکا اعلام کرد تا ششم ماه مه، دست کم ۸۸ پرستار به علت ابتلا به کرونا جان باختند.
 
ترامپ: ممکن است بر اثر ویروس کرونا ۹۵ هزار نفر یا بیشتر جان خود را از دست دهند
به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، ممکن است در نهایت بر اثر ویروس کرونا ۹۵ هزار نفر یا بیشتر جان خود را در این کشور از دست بدهند.
رئیس جمهور آمریکا همچنین بدون ارائه مدرکی گفت، شیوع ویروس کرونا بدون واکسن تمام خواهد شد.
 
ابتلای سخنگوی معاون رییس جمهور آمریکا به ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، سخنگوی مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا، که همسر یکی از مشاوران اصلی دونالد ترامپ نیز می‌باشد به ویروس کرونا مبتلا شده است. این رویداد باعث افزایش احتمال شیوع بیماری در کاخ سفید شده است.
رییس جمهور آمریکا روز جمعه در دیدار با نمایندگان جمهوری خواه کنگره گفت که خانم کتی میلر (Katie Miller)، همسر مشاور او در امور مهاجرت، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است. روز قبل نیز خبر ابتلای یک فرد دیگر در میان کارکنان کاخ سفید افشا شده بود.
به گفته یک عضو ارشد دولت آمریکا نه دونالد ترامپ و نه مایک پنس به تازگی تماسی با خانم میلر نداشته اند.
اعلام ابتلای دومین نفر به ویروس کرونا در کاخ سفید باعث بروز نگرانی‌هایی نسبت به سلامتی رییس جمهور و معاون او شده است. تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه گفت: «ما همه اقدامات لازم را برای حفظ سلامتی رییس جمهور به جا آرده ایم. ما به همه توصیه‌های پزشکان کاخ سفید عمل نموده ایم».
دفتر ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد به دنبال ابتلای یک عضو ارتش آمریکا شاغل در کاخ سفید به ویروس کرونا، از دونالد ترامپ و مایک پنس، تست کرونا گرفته شد که جواب هر دو تست منفی بوده است.
 
نیویورک پست: افشاگری پرستار درباره سهل انگاری فاحش در قبال بیماران مبتلا به کرونا
به گزارش بخش تصویری نیویورک پست در اینترنت، یک پرستار آمریکایی، توضیحات تکان دهنده‌ای درباره مشاهدات خود از بیمارستان‌های شهر نیویورک ارائه کرد. وی این توضیحات را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، اما اکنون پست منتشر شده وی حذف شده اند!
این پرستار که اصالتا اهل ایالت نوادا است و «نیکول سیروتک» نام دارد در ویدئوی خود به صراحت بیان می‌کند که کارکنان بیمارستان‌ها بیماران را به قتل می‌رسانند.
<div id="video-display-embed-code_4816606" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2711055/4816606?width=350&height=250"></script></div>
بخش‌هایی از افشاگری‌های این پرستار: «من می‌دانم که همه بیماران زنده نخواهند ماند، من انسان نادانی نیستم که چنین تصوری داشته باشم. من می‌دانم که افراد زیادی جان خود را از دست خواهند داد، اما این افراد بر اثر ابتلا به کرونا نمی‌میرند».
این پرستار در ادامه می‌گوید قصور پزشکی باعث مرگ بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا شده است. وی می‌گوید خودش مشاهده کرد که یکی از پرستاران، دستگاه دیفیبریلاتور (دستگاه شوک) را بر روی بیماری استفاده کرد که هنوز نبض داشت!
این پرستار افزود: «هیچ کسی به حرف‌های آدم گوش نمی‌کند. برای آن‌ها اصلا مهم نیست که چه اتفاقی برای این بیماران می‌افتد؟ من به معنای واقعی کلمه هر روز می‌آیم و می‌بینم که آن‌ها این بیماران را می‌کشند».
نیکول سیروتک ادامه داد اعتراضاتش باعث شد که محل کارش را تغییر دهند.
وی افزود: «آن‌ها همه می‌دانند که چه اتفاقی رخ می‌دهد و با من اتفاق نظر دارند، اما فقط سرشان را تکان می‌دهند گویی که من تنها فردی هستم که از لحاظ روانی سالم هستم».
 

 

نظر شما