شناسهٔ خبر: 39907989 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به شیوع ویروس کووید 19 در انگلیس

بیش از ۳۰ هزار جان باخته

خبرگزاری صداوسیما

در انگلیس ۲۰۶ هزار و ۷۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۶۱۵ نفر جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، در انگلیس دویست و شش هزار و هفتصد و پانزده نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد سی هزار و ششصد و پانزده نفر جان خود را از دست داده اند. 

 

کاهش تدریجی محدودیت ها در انگلیس

دولت انگلیس از آماده شدن طرح چند مرحله ای به منظور کاهش تدریجی محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس به عنوان نماینده نخست وزیر در نشست خبری امروز در دفتر نخست وزیری گفت این طرح چند مرحله ای روز یکشنبه منتشر خواهد شد.
دولت انگلیس از 45 روز پیش به منظور مهار همه گیری کووید - 19 محدودیت هایی را در این کشور وضع کرد که در پی آن اجتماع بیش از دو نفر در خارج از منازل ممنوع شد، مدارس، دانشگاه ها، مسابقات ورزشی، فروشگاه ها به جز داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی تعطیل و افراد به جز در مشاغل ضروری همچون بخش بهداشت و درمان به ماندن در منازل توصیه شدند.
درچارچوب این محدودیت ها، خروج از منزل فقط در مواردی همچون خرید نیازهای ضروری، تهیه دارو، رفتن بر سر مشاغل ضروری مجاز است و به مردم توصیه شد دستکم دو متر از یکدیگر فاصله بگیرند. دومینیک راب، در نشست خبری امروز گفت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است در روز یکشنبه، طرح خود را برای کاهش محدودیت ها و مراحل بازگرداندن کشور به شرایط عادی اعلام کند اما تغییرات حتما اندک و احتیاط آمیز خواهد بود.
وی در عین حال تاکید کرد دولت حق خواهد داشت هر زمان که مشاوران علمی صلاح دیدند دوباره محدودیت ها را بازگرداند. بسیاری از کارشناسان بهداشتی و مقامات دولت انگلیس قبلا هشدار دادند همزیستی با ویروس کرونا، از این پس بخشی از "زندگی عادی" خواهد بود.
در نشست امروز دومینیک راب (Dominic Raab)، ایان دایاموند (Ian Diamond)، کارشناس مرکز ملی آمار انگلیس و دکتر جنی هریس (Jenny Harries) ، معاون مدیر بهداشت و درمان انگلیس، وی را همراهی می کردند و همراه با توضیحاتی به پرسش های خبرنگاران پاسخ می گفتند.
وزیر امور خارجه انگلیس گفت تاکنون یک میلیون و 534 هزار و 533 آزمایش کرونا در انگلیس، از جمله 86 هزار و 583 مورد در دیروز صورت گرفته است.

بدین ترتیب، پنجمین روز متوالی، شمار آزمایش ویروس کرونا در انگلیس، کمتر از 100 هزار آزمایشی است که دولت انگلیس بارها وعده ی ان را داده بود.

سیاه پوستان چهار برابر بیش از سفیدپوستان در معرض خطر مرگ قرار دارند
رئیس مجمع پزشکان و جراحان پاکستانی در انگلیس با اشاره به مرگ بیش از ۳۰ پزشک به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در انگلیس و این حقیقت که ۲۹ تن از این پزشکان از اقلیت‌های قومی ساکن در آن کشور بوده اند، گفت این موضوعی است که همیشه انتظارش را داشتیم و اکنون شواهدی متقن به دست آمده و تردید‌های ما را جامه‌ی واقعیت پوشانده است.
<div id="video-display-embed-code_4813897" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2710528/4813897?width=350&height=250"></script></div>
عبدالحفیظ در گفتگو با تلویزیون بی بی سی و از جایگاه مجمع پزشکان و جراحان پاکستانی در انگلیس گفت آمار و ارقام قربانیان بیماری کووید-۱۹ در میان کارکنان بخش‌های خدمات درمانی بسیار نگران کننده است. در واقع ۴۴ درصد از کل کارکنان اداره بهداشت ملی انگلیس را نیروی کار سیاهپوست و اقلیت‌های قومی تشکیل می‌دهند و در این میان ۷۲ درصد از افرادی که به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان باخته اند نیز سیاهپوست و اقلیت‌های قومی هستند. این تفاوتی خیره کننده بین آسیایی تبارها، سیاهپوستان و دیگر اقلیت‌های قومی و جمعیت سفیدپوست محلی است. هنگامی که انسان به این داده‌ها می‌نگرد فکر و ذهن او ناخودآگاه به سوی نابرابری‌هایی کشیده می‌شود که در کل جامعه‌ی انگلیس وجود دارد و ما در گذشته این نابرابری‌ها را برجسته سازی کرده ایم. اکنون شواهدی متقن بدست آمده که باید پایه و اساس کار قرار بگیرد و برای کاستن از اختلاف‌های اقتصادی-اجتماعی در این کشور تدبیری اندیشیده شود.»
این پزشک پاکستانی تبار از دولت انگلیس خواست اطلاعات اداره ملی آمار را با دقت بررسی کرده و بر اساس این اطلاعات، سیاستگذاری تازه‌ای انجام بدهد که در آن ارزیابی خطر مد نظر قرار گرفته باشد.
به گفته عبدالحفیظ، سخن از افرادی در میان است که در حوزه‌ی بهداشتی و درمانی و در حقیقت در خط مقدم دارند کار می‌کنند. کلیه‌ی نهاد‌های اداره ملی بهداشت و درمان بایستی میزان خطری را ارزیابی کنند که پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان بخش‌های حرفه‌ای بهداشت و درمان با آن روبرو هستند. سیاه پوستان و اقلیت‌های قومی باید در زمره‌ی گروه پرخطر قرار گیرند و از خط مقدم مقابله با بیماری‌های همه گیر به عقب بازگردانده شوند و در حوزه‌های کم خطرتر به آنان مسئولیت سپرده شود.
وی ضمن تاکید بر جداسازی بخش‌های پرخطر کووید-۱۹ و بخش‌های کم خطر در بیمارستان‌ها گفت ما بسیار تمایل داریم پس از بررسی اطلاعات و داده‌های اداره‌ی ملی آمار به این نتیجه برسیم که مسئولیت‌ها در مناطق پرخطر چگونه اختصاص داده شده است. برای نمونه مناطقی وجود دارند که جزو نواحی پرخطر به شمار می‌آیند و از قضا پزشکان سیاهپوست و اقلیت‌های قومی را به همان نواحی فرستاده و به آنان مسئولیت داده اند.
عبدالحفیظ به موضوع کمبود تجهیزات محافظت شخصی نیز اشاره کرد و افزود از آنجا که پزشکان و پرستاران سیاهپوست و اقلیت قومی بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ قرار دارند، پیشنهاد می‌کنیم این افراد به مناطق امن‌تر انتقال داده شوند و دولت نیز در این زمینه به سرعت وارد عمل شود.
اداره ملی آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد احتمال مرگ سیاهپوستان به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ چهار برابر بیشتر از سفیدپوستان است. بر اساس این گزارش، شهروندان بنگلادش، هند، پاکستان و افرادی که قومیت‌های ترکیبی دارند نیز بیش از دیگران در معرض خطر مرگ به علت ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. این نخستین بار است که اطلاعاتی درباره ارتباط بین مرگ به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و وضع اقتصادی - اجتماعی افراد، صلاحیت ها، مسکن، خوداقراری به شرایط سلامتی و قومیت استخراج و منتشر می‌شود.

نظر شما