شناسهٔ خبر: 39903257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت بایدن با تلاش صهیونیست‌ها برای الحاق کرانه باختری

تهران-ایرنا- جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اسرائیل نباید کاری کند که راه حل تشکیل دو کشور فلسطینی و صهیونیستی غیرممکن شود و نباید اجازه داد کرانه باختری به اسرائیل الحاق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای صهیونیستی جروزالم پست، بایدن وعده داده در صورتی که رئیس جمهور شود کنسولگری آمریکا را در شرق اورشلیم (بیت المقدس) بازگشایی خواهد کرد و به دنبال راهی برای گشودن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن خواهد بود.

وی با اشاره به گزارش ها درباره تلاش صهیونیست ها برای الحاق کرانه باختری  اظهار داشت، برای تحقق صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها مهم است اسرائیل برای خودداری از بکاربستن اقدامات یکجانبه تحت فشار قرار گیرد.

بایدن همچنین در بیانیه ای خطاب به آژانس جوئیس تلگراف گفت اگر  رئیس جمهور شود، کمک آمریکا به فلسطینی ها را از سر خواهد گرفت.

بایدن در اظهارات گذشته خود گفته بود فلسطینی ها نیز باید به راه حل تشکیل دو کشور پایبند باشند.

این قوی ترین انتقاد بایدن از سیاست های کنونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

طرح صلح ترامپ که به معامله قرن معروف شده چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی قاطبه جامعه بین‌المللی شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به خاک خود الحاق کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده که اگر تل‌آویو برنامه تصاحب سرزمین‌های کرانه باختری را ادامه دهد، تمامی توافق‌ها با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند.

تعدادی از نمایندگان سابق کمیته سیاست خارجی حزب دموکرات خواستار اعلام مواضع جدی علیه تصمیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری و  تعهد بیشتری به حقوق بشر فلسطین هستند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان خواسته است طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل را متوقف کند.

این مقام فلسطینی در گفت وگو با دبیر کل از وی خواست همه تلاش هایش را بکار بندد تا مانع تحقق این هدف رژیم صهیونیستی شود.

ریاض منصور گفت چنین تلاش هایی همه فرصت های صلح را نابود خواهد کرد.

https://www.jpost.com/american-politics/biden-we-must-press-israel-not-to-make-the-2-state-solution-impossible-627093

نظر شما