شناسهٔ خبر: 39897023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

میرزابیگی:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک برای تحقق مطالبات پرستاری/ استخدام ۱۰ هزار نفری پرستاران در راه است/ اجرای مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری برای نیروهای شرکتی مطرح شد

کارگروه‌های مشترک با سازمان بازرسی کل کشور، سازمان برنامه و بودجه و منتخبین مجلس یازدهم تشکیل شده و بعد از سه نشست با سازمان بازرسی کل کشور، جلسه دوم کارگروه مشترک مسئولان سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام پرستاری درباره مسائل و مشکلات روز پرستار برگزار شد و از این به بعد از طریق کارگروه‌هایی مشترک مطالبات جامعه پرستاری پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، گزارش نشست مشترک مسئولان سازمان برنامه بودجه و سازمان نظام پرستاری با حضور محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری ومعاونین وی در محل سازمان برنامه و بودجه از سوی سازمان نظام پرستاری منتشر شد.

در این گزارش به عناوین مورد اشاره در جلسه از جمله لزوم استخدام نیروی پرستار متناسب با توسعه بیمارستان‌ها، بخش‌ها و تخت‌های بیمارستانی، میزان بازنشستگی‌ها، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به نیروهای استخدامی، اجرای صحیح قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران، اعمال فوق العاده ویژه برای نیروهای پرستاری مانند نیروهای ستادی و مالی و اجرای مزایای فصل دهم قانون خدمات کشوری برای نیروهای شرکتی گروه پرستاری اشاره شده است. 

محمد میرزابیگی، درباره این جلسه گفت: در این جلسه کارشناسی که با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل سلامت و رفاه سازمان برنامه و بودجه برگزار شد؛ مباحث مفصلی داشتیم و بنا شد در قالب همین کارگروه مشترک؛ مباحث اختصاصی پرستاری مشابه کارگروهی که با سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی داریم، در سازمان برنامه و بودجه هم درباره مسائل حوزه پرستاری دنبال شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: همکاران پرستار در جریان باشند که تاثیر جلسه اخیر شورایعالی سازمان نظام پرستاری با ریاست  قوه قضائیه بسیار موثر بود و جدیت و عزم محکم ایشان واقعا قابل تحسین است.

وی با قدردانی از همکاری رئیس قوه قضاییه، سازمان بازرسی و سازمان برنامه و بودجه و منتخبین مجلس یازدهم، برای پیگیری مسائل حوزه پرستاری افزود: امید است وزارت بهداشت که این روزها به نام پرستاران و با تلاش و کمک سازمان نظام پرستاری، بودجه ها و امتیازات استخدامی و... بسیار خوبی می‌گیرد، به نحوی اقدام کند که هر چه زودتر شیرینی این امتیازات و دستاورد ها به کام پرستاران بنشیند.

میرزابیگی گفت: درهمین راستا، بودجه‌های کلان (12هزار میلیارد تومان) و استخدام 10 هزار نفری و... ویژه پرستاران در همین سال جاری در راه است و به زودی به وزارت بهداشت اختصاص می یابد و امیدواریم درعمل؛ به گونه‌ای اجرا شود که وزارت مذکور در تخصیص کامل آنها؛ واقعا شیرینی این دستاوردها را به کام پرستاران عزیز بچشاند.

وی افزود: ناگفته نماند؛ سازمان نظام پرستاری در تعامل با قوای سه گانه و از طریق تعریف ساختار بین بخشی تاکنون حداقل «سه کارگروه مشترک؛ با قوه قضاییه (سازمان بازرسی کل کشور)، با منتخبین مجلس یازدهم ( اعضای احتمالی فراکسیون سلامت مجلس یازدهم که درشرف فعال شدن است) و با اداره کل سلامت و رفاه سازمان برنامه بودجه» راه انداخته است.

میرزابیگی گفت: سازمان نظام پرستاری بدون اغماض و بدون چشم داشت، بنا دارد ضمن پیگیری و تلاش بی وقفه برای احقاق حقوق پرستاران عزیز و مظلوم؛ هرسه ماه یکبار نیز از وضعیت پرستاران، روند اجرای قوانین پرستاری و تناسب موانع خدمتی پرستاران با مطالبات، اعتبارات، امتیازات استخدامی و... تعلق گرفته به وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دارای سیستم مراقبت و پرستاری، تحلیل‌های واقع بینانه و صادقانه خود را بدون کم و کاست به مجلس، دستگاه‌های نظارتی، سران قوا و...ارائه دهد تا با این روش به لطف خداوند متعال، هم حق به حق دار برسد و هم در جهت شفاف سازی؛ نوع و میزان عملکرد دستگاه‌های مجری قانون، قضاوت واقع‌بینانه و موثرتری صورت بگیرد.

نظر شما