شناسهٔ خبر: 39856721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پایان عملیات «شیرهای بیابان» علیه داعش در الانبار عراق

فرماندهی عملیات الانبار در غرب عراق امروز (سه شنبه) اعلام کرد که عملیات «شیرهای بیابان» با پاکسازی بیش از ۱۰ منطقه از وجود هسته های مخفی گروه تروریستی داعش در این استان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز رسانه ای الحشد الشعبی، در این عملیات که از سحرگاه دوشنبه آغاز شد پنج داعشی به هلاکت رسیدند و چهار تروریست نیز دستگیر شدند.

معاون فرماندهی عملیات الانبار، «احمد نصرالله» گفت که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات شیرهای بیابان مناطق غرب استان شامل «وادی حوران، وادی الحسینیات، الملصی، الکعره، الحلکوم، المدهم، أم اللوز، العجرمیات، العودیان الثلاثة و عود النسر» را ار داعش پاکسازی کردند.

از سوی دیگر، اداره رسانه های امنیتی عراق روز سه شنبه از آغاز  عملیات نظامی از چهار محور علیه هسته های گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین (در شمال بغداد) خبر داد.

این عملیات نظامی از چهار محور برای جست و جو و شناسایی بقایای عناصر شکست خورده داعش در منطقه «مکشیفیه» و مناطق همجوار در غرب رودخانه دجله آغاز شده است.

در این عملیات واحدهای فرماندهی عملیات صلاح الدین و تیپ های ۴۵، ۳۵، ۴۲ و ۶ الحشد الشعبی مشارکت دارند.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی سابقه ای در مقایسه با یکی دو سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان صلاح الدین، دیاله و الانبار داشته است.

در مهمترین این تحرکات، داعش بامداد شنبه به منطقه «مکشیفیه» و «بلد» در استان «صلاح‌الدین» شبیخون زد که منجر به شهادت ۱۱ نیروی الحشدالشعبی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد.
این گروه تروریستی همچنین در حمله دیگری به یک پاسگاه پلیس در استان «دیاله» پنج نفر را کشته و ۱۰ نفر دیگر را زخمی کردند.
تعدادی از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی مقابله با این گروه تروریستی و تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی و کنترل مرزها و سرکوب هسته‌های خفته داعش شده‌اند.   

   

نظر شما