شناسهٔ خبر: 39850830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

الکاظمی:

تلاش داعش در عراق برای بهره‌برداری از درگیری‌های سیاسی است

حمله های داعش برای بهره برداری از جدال سیاسی داخلی عراق است که در زمان حاضر در مسیر تشکیل کابینه ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید در عراق در واکنش به حمله بامداد شنبه عناصر تروریستی داعش در شمال سامراء در استان صلاح الدین تاکید کرد که داعش می کوشد از جدال سیاسی داخلی بهره‌برداری کند.

اخبار بین الملل-«مصطفی الکاظمی» در واکنش به این تحول امنیتی در عراق در بیانیه ای گفت: حمله تروریستی که باندهای جنایتکار تروریست مرتکب شدند، تلاش ناکام آنها را برای بهره برداری از جدال سیاسی داخلی که در زمان حاضر در مسیر تشکیل کابینه ایجاد شده است، نشان می دهد.

وی اضافه کرده است که دولت جدید به مسوولیت های خود در حمایت از امنیت شهروندان و تعقیب تروریسم در طول جغرافیای کشور عمل خواهد کرد.

الکاظمی بیان کرد که این اقدام تروریستی، مسوولیت پذیری بیشتر جریان های سیاسی را در باره پرونده تشکیل کابینه به دور از روحیه سهم خواهی و انحصار طلبی مضاعف کرده است.

به گفته وی، روحیه سهم خواهی و انحصار طلبی نمی تواند ثبات سیاسی و امنیتی مورد انتظار را تحقق بخشد.

عناصر تروریستی داعش در حمله غافلگیرانه جمعه شب گذشته در شمال سامراء باعث کشته شدن ۱۰ تن از نیروهای الحشد عشایری استان صلاح الدین و یک نفر از نیروهای الحشد الشعبی و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی عراق شدند.

مناطق جنوب شرقی استان صلاح الدین به دلیل وجود طبیعت ناهموار جغرافیایی و مناطق گسترده پست و بلند در کنار  خلاء امنیتی از مخفیگاه های هسته های داعش به شمار می رود.

در هفته‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف به خصوص مناطق ناهموار بین استان‌های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته ‌است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه‌های داعش در استان‌های شرقی و شمالی کشور انجام دهند.

فعالیت هسته‌های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه‌های گذشته به سبب مشکلات سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران کرونا در این کشور، شدت یافته‌ است.

 

نظر شما