شناسهٔ خبر: 3983320 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بروجرد: منابع طبیعی نقش مهمی در امنیت غذایی انسان ها دارند

بروجرد- ایرنا- امام جمعه بروجرد منابع طبیعی را از نعمت های بزرگ خداوند متعال به انسان دانست و گفت: این منابع نقش مهمی در امنیت غذایی انسان ها دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز شنبه در همایش روز درختکاری در سالن علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با غرس نهال به اهمیت کاشت درخت در دین مبین اسلام تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی موجب تخریب این منابع خدادادی می شود، افزود: متاسفانه مسوولان اراده جدی برای احیای منابع طبیعی ندارند.

امام جمعه بروجرد گفت: بحران ریزگردها آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت وارد کرده است لذا فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی باید در جامعه نهادینه شود.

وی اضافه کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و این کار عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی ضمن انتقاد از مسوولان محیط زیست و منابع طبیعی گفت: توسعه و ترویج منابع طبیعی در کشور ضروری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد نیز در این همایش اظهار داشت: 30 هزار اصله نهال با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بروجرد در هفته منابع طبیعی کاشته می شود.

داریوش عباسی افزود: در صورت جذب 40 میلیارد ریال اعتبار طرح 500 هکتار جنگل کاری شهرستان بروجرد ورودی و خروجی این شهرستان به طول 10 کیلومتر جنگل کاری می شود.

همایش روز درختکاری با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و اداره منابع طبیعی این شهرستان برگزار شد.

7190/3022

نظر شما