شناسهٔ خبر: 39825576 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله‌:

تصمیم آلمان مبنی بر ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در این کشور سیاسی است/ همچنان در خط مقدم در برابر اشغال‌گری خواهیم ایستاد/ باید لبنان را از وضعیت اقتصادی سخت و خطرناکی که بدان دچار شده نجات داد

دبیرکل حزب‌الله درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله درباره آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه سخنرانی کرد. 

وی در این سخنرانی گفت: «تصمیم آلمان مبنی بر ممنوعیت فعالیت حزب‌االه در این کشور سیاسی است. این تصمیم معادل کرنش در برابر اخ سفید است. گویا آنگلا مرکل باز هم می‌خواهد صدالعظم شود و به همین خاطر دست در دست آمریکا می‌گذارد.»

او افزود: «در همین راستا تلاش می‌کنند که به مقامت ضربه زده و آن را تضعیف کنند. آنچه در آلمان اتفاق افتاد را محکوم می‌کنیم. آن‌ها به مساجد یورش بردند و این اقدام اشتباهی بود. هواداران ما به قوانین آلمان بسیار احترام می‌گذارند و براساس آن پیش می‌روند. نیازی به این همه جنجال نبود.»

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «زمانی که اعلام می‌کنیم گروهی در آلمان، فرانسه یا غیره نداریم، صادق هستیم و سال‌هاست گروهی در کشورهای جهان خصوصا اروپا یا آمریکای لاتین نداریم. از سال‌ها پیش دریافته‌ایم که نمی‌خواهیم عزیزان‌مان در خارج را به دلیل وجود ارتباطی، به دردسر بیندازیم.»

وی در ادامه عنوان کرد: «اگر آلمانی‌ها می‌خواهند به اسرائیل و آمریکا نزدیک شوند، نیازی به این وحشی‌گری‌ها نیست. سال‌هاست که می‌گوییم دیگر گروهی در کشورهای خارجی تشکیل نمی‌دهیم. ما چنین سیاستی نداریم.»

نصرالله در ادامه گفت: «پیامی به لبنانی‌های آلمان می‌دهم: نگران نباشید! کار و فعالیت شما در این کشور قانونی است و تهمت‌های مطرح‌شده علیه شما دروغ است. حکومت لبنان باید نسبت به وضعیت این شهروندان رسیدگی کند. دولت لبنان باید در این زمینه پاسخگو باشد. این اقدام دولت آلمان برای جنجال رسانه‌ای و برای راضی کردن اسرائیلی‌هاست.» 

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «این وظیفه وزارت خارجه لبنان است. از وزرای خارجه چندین کشور که این اقدام دولت آلمان را محکوم کردند تشکر می‌کنم. این امر بر اراده و عزم و مواضع ما تاثیری نخواهد گذاشت. ما در خطر مقدم در برابر اشغال‌گری خواهیم ایستاد. فلسطین همواره موضوع مقدس ما خواهد بود.»

وی در رابطه با تصویب طرح مالی در لبنان برای سروسامان دادن به وضعیت این کشور و دعوت «میشل عون» رئیس‌جمهوری این کشور از فراکسیون‌ها به برگزاری جلسه در کاخ بعبدا جهت بررسی این طرح گفت: «این طرح نیازمند حمایت ملی است و دعوت میشل عون در همین زمینه است. حزب‌الله در جلسه کاخ بعبدا شرکت خواهد کرد و خواستار بیشترین مشارکت در آن است.»

نصرالله در ادامه گفت: «اکنون لبنان در وضعیت اقتصادی سخت و خطرناکی است و باید کشور را نجات داد. بنابراین باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود.»

نظر شما