شناسهٔ خبر: 39821641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نظر میشل عون درباره امکان کمک روسیه به لبنان در روزهای بحرانی

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد، بحران کنونی در این کشور سه بعد دارد و سیاست‌های اشتباه اقتصادی طولانی مدت نیز به آن دامن زده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد، بحران کنونی لبنان سه بُعد دارد که هر سه مورد پیامد‌های فاجعه‌باری برای لبنان داشته است.

وی افزود، این سه بعد به علاوه سیاست‌های اشتباه اقتصادی در زمان طولانی و فساد باعث شده شهروند لبنانی اعتماد خود به دولت را از دست بدهد.

عون سپس سه بعد بحران لبنان را تشریح کرد و گفت: بحران حضور گسترده آوارگان سوری در لبنان و تأثیرات شدید آن بر اقتصاد، بحران وضعیت سخت اقتصادی که دولت در تلاش برای مقابله با آن است و بحران ویروس کرونا که در ماه‌های اخیر بار وضعیت اقتصادی متشنج را سنگینتر کرده است.

وی ضمن اعلام اینکه لبنان تصمیم به کمک به خود گرفته، افزود، لبنان در ابتدای برخاستن نیاز به کمک دوستان خود دارد.

عون درباره امکان حمایت روسیه از لبنان در برهه فعلی گفت: روسیه کشوری بزرگ و دوست تاریخی لبنان است و می‌تواند در بسیاری از گام‌ها برای حمایت از طرح نجات لبنان که در کابینه تصویب شده و برای اجرای آن کار خواهیم کرد، مشارکت کند.

لبنان هفته گذشته شاهد اعتراضات و بعضا آشوب در برخی مناطق بویژه شمال این کشور بود و دولت لبنان برای فرونشاندن اعتراضات مذکور و سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) طرحی مالی-اقتصادی تصویب کرد.

نظر شما