شناسهٔ خبر: 39813372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بویین میاندشت تنها شهر سفید استان اصفهان در بیماری کروناست

اصفهان- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بویین میاندشت در غرب این استان تنها منطقه‌ بین شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه است که در وضعیت سفید در زمینه بیماری کرونا قرار دارد.

صاحب‌خبر -

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بر اساس شاخص‌های طبقه بندی شهرستان‌های درگیر با بیماری کرونا، اصفهان، برخوار و نطنز در وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی توضیح داد: شاخص‌های طبقه‌بندی شهرستان‌های درگیر با بیماری کرونا شامل متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت و متوسط تعداد بستری روزانه است که بر این اساس، شهرستان‌ها به سه دسته سفید، قرمز و زرد طبقه بندی می شوند.

نجیمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به طبقه‌بندی ۲۲ شهرستان زیر پوشش خود با توجه به شاخص‌های مذکور پرداخت، اضافه کرد: این طبقه‌بندی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

بویین میاندشت با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان است.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: مساجد ۱۳۲ شهرستان که شرایط منطقه سفید و کم خطر دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دوشنبه (پانزدهم اردیبهشت) بازگشایی و از این هفته نماز جمعه‌ در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

تاکنون بیش از ۹۷ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسید.

نظر شما