شناسهٔ خبر: 39800666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعدیل نیروی پرستاران غیراخلاقی است/ پرستاران بیمارستان‌‌هایی که تعدیل نیرو کرده‌‌اند را گزارش کنند

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به تعدیل نیروی پرستاران در بخش خصوصی گفت: این رفتار در این موقعیت اخلاقی و صحیح نیست. پرستارانی که تعدیل نیرو شده‌‌اند به سازمان نظام پرستاری مراجعه و بیمارستان‌‌هایی که در آن‌‌ها تعدیل نیرو صورت گرفته را اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه تعدیل نیرو در حدود 10 بیمارستان تهران و چند بیمارستان در شهرستان‌‌ها صورت گرفته است، اظهار کرد: این رفتار در این موقعیت با توجه به سابقه کاری پرستاران، اخلاقی و صحیح نیست و امیدواریم با راهکارهایی که دنبال می‌‌کنیم در این امر تجدید نظر شود.

وی افزود: این بیمارستان‌‌ها، تازه‌‌تأسیس و کم‌‌سابقه نیستند که بگوییم از این بحران آسیب‌‌دیده‌‌اند؛ بلکه بیمارستان‌‌های پرسابقه‌‌اند. درآمد این بیمارستان‌‌ها حاکی از سودآوری آن‌‌ها از دست‌‌رنج همین پرستاران است. ضمناً ما در دوران طرح تحول سلامت و چندسال گذشته افزایش شدیدی در تعرفه بخش هتلینگ و فنی داشتیم و این رفتار عجولانه است و یک بیمارستان خصوصی نباید با این حجم از درآمد از بخش‌‌های مختلف، نتواند دوماه نیروی خودش را تحمل کند.

وی ادامه داد: ما دو مسیر همراهی و مقابله با این تعدیل نیرو را دنبال می‌‌کنیم؛ اگر بیمارستان‌‌هایی که تعدیل نیرو کرده‌‌اند تجدیدنظر کنند و نیروهای خود را بازگردانند ما همه توان خود را برای ایجاد تسهیلات ارزان‌‌قیمت برای آن‌‌ها صرف می‌‌کنیم؛ البته ادعای آسیب دیدن باید بررسی شود و یک گروه کارشناسی این مسئله را بررسی کنند.

وی افزود: اگر بیمارستان‌‌ها بخواهند راه تعدیل را به‌‌عنوان تنها و سریع‌‌ترین راه، دنبال کنند، باید بدانند بیمارستانی که دوماه نتوانسته‌‌ است نیروی خود را پوشش دهد باید کل بیمارستان را نیز تعطیل کند. این دوماه فریب‌‌دهنده است و برخی بیمارستان‌‌ها میزان حقوق نیروی خود را به 20 روز کاهش داده‌‌اند و برخی دیگر تعدیل نیروی موقت انجام داده‌‌اند ولی پرستاران نباید این‌‌گونه توافقات را انجام دهند.

میرزابیگی تصریح کرد: پرستارانی که تعدیل نیرو شده‌‌اند به سازمان نظام پرستاری مراجعه و بیمارستان‌‌هایی که در آن‌‌ها تعدیل نیرو صورت گرفته است را اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما