شناسهٔ خبر: 39800166 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تسهیلات 500 میلیون تومانی به دانش بنیان های آسیب دیده از کرونا

خیاطان عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی: حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با تسهیلات 9 درصدی و دوره بازگشت یک ساله خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمدصادق خیاطیان عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نواوری و شکوفایی وظیفه حمایت از شرکت های آسیب دیده از کرونا را به عهده دارند. 

تسهیلات 500 میلیون تومانی به دانش بنیان های آسیب دیده از کرونا

او افزود: بیش از 400 شرکت و طرح به صندوق معرفی شدند و برای نهادهای اصلی تاییده صادر شد. در مرحله اول 68 طرح مورد تایید قرار گرفت و بالغ بر 200 میلیارد تومان برای حمایت پرداخت شد. 18 استان در این 68 طرح مشارکت داشتند و در حوزه مواد ضدعفونی و کیت های تشخیصی نیز استان های مختلف شرکت داشتند.

او افزود: با توجه به آسیب شرکت های دانش بنیان از کرونا، در مرحله دوم شرکت ها فازبندی شدند به شرکت های دانش بنیان کوچک که زیر 50 نفر اشتغال داشته باشند و درامد زیر 2 میلیارد تومان داشته باشند که تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات از صندوق شکوفایی به این شرکت ها برای حفظ اشتغال پرداخت میشود.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت ها بر اساس سایز و میزان درامد تسهیلات دریافت خواهند کرد. 

خیاطان افزود: شتاب دهنده ها هم بعتوان بستری برای شرکت های دانش بنیانی و استارتاپ ها جزو مرحله اول محسوب شده اند و مراحل پرداخت تسهیلات آغاز شده است. برای شرکت های خلاق نیز بعلت نوآوربودن با ارائه لیست شرکت های آسیب دیده تا سقف 400 میلیون تومان تسهیلات ارائه خواهد شد.

او افزود: به دلیل کمبود تقاضا شرکت های دانش بنیان می توانند با استفاده از تسهیلات لیزینگ صندوق برای فروش اقدام کنند. تسهیلات لیزینگ هم شرکت های خصوصی را در بر می گیرد هم برای شرکت های دولتی قابل پرداخت و استفاده است.

او گفت: با توجه به اکوسیستمی در کشور شکل گرفته و فعالان زیادی دارد از جمله پارکهای فناوری که بیشتر شرکت های دانش بنیان نیز محصول این پارکها هستند؛ این ها شرکت های فناور و نوآورند و در برنامه های بعدی نیز این گونه شرکت ها با ضوابط مشخص شده حمایت خواهند شد. شرکت های نوآفرین نیز در مرحله بعدی در دسته بندی حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی قرار خواهند گرفت.

محمدصادق خیاطیان عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حوزه تولید کیت های تشخیص کرونا به مرحله خوبی رسیده ایم و حتی به مرحله صادرات رسیده ایم و تایید وزارت بهداشت برای تولید انبوه را نیز دریافت کرده است. 

تسهیلات 500 میلیون تومانی به دانش بنیان های آسیب دیده از کرونا

کشورشاهی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ارتباط تلفنی گفت: در شرایط کرونا یکی از مواردی که باید توجه شود بخش مالی است که بیشتر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند. تیم های استارتاپی که قوام داشتند با کمک و حمایت صندوق نواوری و شکوفایی به کار ادامه دادند اما برخی شرکت ها با توجه به شکنندگی نیاز به حمایت داشتند تا به نوعی به رشد حداکثری آنها کمک کند . 

این حمایت ها از جانب شرکت های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی موثر بوده است اما مشکل اصلی زمان است که حمایت باید در زمان و مکان و جایگاه مناسب خود اتفاق بیفتد تا در کنار فضای ایجاد شده بتوان به رشد بهتر و بیشتر شرکت های استارتاپی کمک کرد. 

شاهمرادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در ارتباط تلفنی گفت: شرکت های های تک به طور مثال شرکت های سازنده نانواسکوپ برای شناسایی ویروس ها ساخت میکروسکوپ الکترونیکی را شروع کرده بودند که در دی ماه رونمایی نیز شد و در اسفند ماه شرکت ها و دانشگاه ها در حال بررسی خرید دستگاه بودند که این اتفاق نیفتاد و با هزینه های سنگین مواجه شدیم.

 او افزود: دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به دولتی بودن نمی توانند از لیزینگ استفاده کنند بنابراین نیاز به راهکار و تسهیلات ویژه دیگری دارند اما تسهیلات 500 میلیون تومانی برای شرکت های دانش بنیان می تواند در به نتیجه رساندن پروژه های در دست کمک کند.

نظر شما