شناسهٔ خبر: 39788245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

انبارلویی: خاتمی؛ رهبر سیاسی در برزخ / غرب همیشه به دنبال تغییر رژیم در ایران است

معاون سیاسی حزب موتلفه گفت: خاتمی از یک‌سو می‌خواهد که در دایره نظام باقی بماند و از سوی دیگر با حمایت از سرانه فتنه، فاصله خودش را با نظام داشته باشد. خاتمی رهبر سیاسی در برزخ است و مواضع شفافی ندارد.

صاحب‌خبر -

کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه جریان سیاسی اصلاحات با بحران‌های جدی روبه‌رو است، اظهار داشت: این جریان سیاسی با مشکلات درون جناحی درگیر است و بحران‌هایی از قبیل عدم وجود رهبر واحد، مشکلات سازمانی و افول گفتمانی را در پیش روی خود می‌بیند. این جریان اگر نتواند چالش‌های موجود خود را برطرف کند، نقشی در آینده سیاسی کشور نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کارنامه ناکارآمد در مجلس و دولت، گریبان‌گیر این جریان سیاسی شده است. در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نظاره‌گر بودیم که اصلاح‌طلبان نتوانستند حول یک فهرست انتخاباتی متمرکز شوند و اختلافات جدی میان آنان پدید آمد.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: همواره گفتمان اصلاحات بر مبنای روابط با غرب و علی‌الخصوص با آمریکا بناشده است ولی با شکست برجام و افتضاحی که ایجاد شد، دیگری توانی برای مذاکره ندارند. همواره جریان‌های حاکم در اروپا و آمریکا حاضر به رسمیت شناختن انقلاب، ملت و توانایی‌های علمی کشورمان نیستند.

وی تصریح کرد: غرب تمرکز خود را بر روی تغییر رژیم در ایران قرار داده و از تمامی امکانات اقتصادی، نظامی و سیاسی خود در این راه بهره می‌گیرد.

انبارلویی درباره ناکارآمدی مجلس و دولت اصلاح‌طلب فعلی، تأکید کرد: اصلاح‌طلبان در تشکیل دولت و مجلس دهم، سهم بسزایی داشته‌اند اما متأسفانه نتوانستند پاسخ مناسبی به نیاز‌های معیشتی مردم بدهند و در عمل به شعار‌ها و وعده‌های خود، ناکام بوده‌اند.

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: تا زمانی که اصلاح‌طلبان نگاه خود را به بیرون از مرز‌های کشور دوخته‌اند، توفیقات چندانی را نمی‌توانند به دست آورند. انتخابات ریاست جمهوری نیز در پیش است و اگر اصلاحات تغییر رویکرد ندهد، به سرنوشت سیاسی نامعلومی دچار خواهد شد.

وی پیرامون عملکرد سیاسی رئیس دولت‌ اصلاحات، گفت: خاتمی از یک‌سو می‌خواهد که در دایره نظام باقی بماند و از سوی دیگر با حمایت از سرانه فتنه، فاصله خودش را با نظام داشته باشد. خاتمی رهبر سیاسی در برزخ است و مواضع شفافی ندارد و نمی‌تواند جریان اصلاحات را رهبری کند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات به یک‌پوست اندازی در سطح رهبری نیاز دارد و در حال حاضر رهبران این جریان سیاسی در محدوده سنی بالایی قرار دارند لذا اصلاح‌طلبان نیازمند به یک نوگرایی در ساختار خود هستند.
 

نظر شما