شناسهٔ خبر: 3978571 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بعد از شمس لنگرودی

یک شاعر دیگر از جشنواره شعر فجر کناره گرفت

علیرضا عباسی، شاعر مجموعه شعر «تیترهای درشت سیاه‌ترند» با انتشار نامه‌ای در فضای مجازی، انصراف خود را از حضور در داوری مرحله نهایی جشنواره نهم شعر فجر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا عباسی، شاعر مجموعه شعر «تیترهای درشت سیاهترند» با انتشار نامه ای در فضای مجازی، انصراف خود را از حضور در داوری مرحله نهایی جشنواره نهم شعر فجر اعلام کرد. متن نامه عباسی به شرح زیر است :

«مجموعه شعر «تیترهای درشت سیاه‌ترند» ماه گذشته از نامزدهای نهایی دریافت جایزه کتاب سال شده بود و در چند روز اخیر به‌عنوان یکی از نامزدهای نهایی دریافت جایزه از سوی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شده است.

نتیجه نهایی جایزه شعر فجر قرار است روز شنبه شانزدهم اسفند اعلام شود. ضمن احترام به نظر داوران و تشکر از حسن نظر ایشان، بی‌هیچ خصومتی و به دلایلی که برای خود محفوظ می‌دارمشان اعلام می‌کنم که هیچ‌گونه اعتقاد و اشتیاقی به منتخب شدن و دریافت چنین جوایزی و هر جایزه دولتی دیگری ندارم و انصراف خود را از حضور در لیست برگزیدگان نهایی اعلام می‌کنم.پیش از این هم شمس لنگرودی از این جشنواره انصراف داده بود.

* در غیاب وزیر ارشاد، نهال سرو به عنوان یادبود نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در تالار وحدت کاشته شد

آئین کاشت نهال سرو به عنوان یادبود نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر قبل از ظهر امروز با حضور دبیرهای علمی و اجرایی و معاونین بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در محل تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دبیرعلمی نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر با بیان این که بین سخن پاک و عالم طبیع پیوندی آسمانی و وحیانی وجود دارد گفت: کاشت نهال سرو به عنوان یادبود نهمین دوره جشنواره شعر فجر برای یادآوری این نکته است که شعر فارسی همواره مبلغ معنویت، زیبایی، مهربانی و دوستی بوده است.

اسماعیل امینی ضمن بیان این نکته که انقلاب اسلامی زمینه ای مناسب برای رشد شعر فارسی بوده افزود: بعد از انقلاب شعر فارسی چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی رشد بسیار زیادی داشته و این رشد در سایه سار انقلاب اسلامی به گونه ای بوده که آن هایی هم که حتی همراه اندیشه انقلاب نبوده اند در زیر سایه انقلاب کار کنند و شعر بگویند و آن را منتشر کنند.

در ادامه این مراسم مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر ضمن اعلام این نکته که این اتفاق برای اولین بار است که در مجموعه برنامه های فجر اتفاق می افتاد تصریح کرد: نماد جشنواره شعر فجر درخت سرو است و ما برای اولین بار تصمیم گرفتیم در حاشیه جشنواره و در روز درختکاری یک اصله نهال غرس کنیم و امیدواریم بتوانیم از این نهال مراقبت کنیم تا بالنده شود.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در ادامه گفت: امیدواریم در آینده ردیف سروهای جشنواره شعر فجر ادامه دار شود و بعدها همین مجموعه تبدیل به یک بیشه شود و این سرو هم مانند شعر فارسی که در طول سال ها و قرن ها بالیده، ببالد و به شکوفایی برسد، طوری که بعدها بتوانیم دست بچه هایمان را بگیریم و درخت سرو تناوری را نشان شان بدهیم.

بعد از این سخنرانی های کوتاه، یک اصله نهال سرو به عنوان یادبود نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در محوطه باز تالار وحدت کاشته شد.

پیش از این اعلام شده بود این نهال با حضور وزیر ارشاد کاشته می شود.

اختتامیه شعر فجر شنبه 16 اسفند ساعت 16 در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما