شناسهٔ خبر: 39781345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز پذیره نویسی باقیمانده سهام دولت

پذیره نویسی خرید واحد‌های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) ویژه سهام دولتی از امروزآغاز می‌شود و افراد با کد ملی می‌توانند اقدام به پذیره نویسی کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بر این اساس از امروز پذیره نویسی سه بانک (صادرات، تجارت و ملت) و دو شرکت بیمه (البرز و اتکای امین) به ارزش بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است در قالب صندوق قابل معامله در بورس آغاز می‌شود.

درصورت داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری‌های بورس، سامانه‌های انلاین و یا درگاه‌های غیر حضوری بانک‌های منتخب می‌توانید اقدام کنید و اگر کد بورسی ندارید می‌توانید از طریق کد ملی با وارد شدن به نشانی اینترنتی بانک‌های منتخب وارد شوید و برای پذیره نویسی اقدام کنید و در ماه‌های اینده به سامانه سجام مراجعه و کد بورسی دریافت کنند.

حداقل سرمایه گذاری صد هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان است و میزان سهامی که به هر فرد تعلق می‌گیرد بستگی به میزان مشارکت مردم در فراخوان دارد، بطور مثال اگر هشت و نیم میلیون نفر در این فراخوان شرکت کنند، سقف ۲ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود، اگر ۱۲ میلیون نفر شرکت کنند سقف یک میلیون تومان خواهد بود. امکان فروش این سهام دو ماه پس از عرضه می‌باشد و با تخفیف به افراد واگذار می‌شود.
 
مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس واوراق بهادار هم گفت: این پذیره نویسی تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد و مردم می‌توانند از طریق کارگزاران بازار سرمایه و یا از طریق ۱۰ بانک منتخب، حضوری یا غیر حضوری نام نویسی کنند.

معتمد گفت: پس از ۳۱ اردیبهشت، سهام این شرکت‌ها در قالب شرکت سرمایه گذاری، به سرمایه گذاران تخصیص داده می‌شود.
 
معتمدی افزود: سهامی که قرار است در این قالب عرضه شود ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه قانون گذار حداکثر ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته آن چیزی که از سرمایه گذاران دریافت می‌شود حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.
 
<div id="video-display-embed-code_284245" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/772381/284245?width=400&height=300"></script></div>
 

نظر شما