شناسهٔ خبر: 39755734 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش/

صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF)چیست؟ / پذیره نویسی صندوق ETF تا پایان اردیبهشت

ETF‌های دولتی از تاریخ ۱۴ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت عرضه می‌شود که هر شخص حقیقی می‌تواند این سهام را بخرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, وزارت امور اقتصادی و دارایی قصد دارد به نمایندگی از دولت باقی مانده سهام خود را در چند بانک و بیمه مطرح واگذار کند. واگذاری ها به گونه ای است که هر شخص حقیقی می تواند این سهام را بخرد.

طی چند روز گذشته وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای فراخوان واگذاری  پذیره ‏نویسی واحد‌های سرمایه‏ گذاری صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‌گری مالی یکم را منتشر کرد.

پذیره ‏نویسی واحد‌های این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری ‏های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری بانک‏‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری بانک ‏های منتخب صورت می‏ گیرد.

پذیره پذیره‏ نویسی از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ و پایان پذیره ‏نویسی ۱۳۹۹/۲/۳۱ خواهد بود. همچنین هر واحد صندوق ۱۰ هزار تومان است که هر نفر با کد ملی تا سقف ۲ میلیون تومان می‌تواند خرید کند. که البته دولت برای افراد تا سقف ۲۰ درصد تخفیف در قیمت سهام  هم در نظر گرفته است.

بیشتربخوانید: دلایل استقبال مردم از سرمایه گذاری در بورس/ تازه واردها احتیاط بیشتری کنند

کسانی که کد بورسی ندارند می‌توانند از طریق بانک‌های منتخبی که دولت تعیین می‌کند، به‌صورت اینترنتی و غیر حضوری خرید کنند و کسانی هم که کد بورسی دارند می‌توانند به روش آنلاین این سهم را بخرند.

این سهم‌ها تا ۲ ماه قابلیت فروش در بورس را ندارند و ارزش کلی که دولت بتواند از این راه تامین مالی کند، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده‌است که اگر از این عدد بالاتر رود، احتمال تشکیل صندوق دوم وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما