شناسهٔ خبر: 3975408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با هفته منابع طبیعی 50 هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می شود

بندرعباس- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته منابع طبیعی امسال 50 هزار اصله نهال در سطح استان کاشته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد درویش خواه' شنبه افزود:این نهال ها با همکاری مردم، سازمان های دولتی و ارگان های مردم نهاد در طول این هفته کشت خواهد شد.

وی با تاکید بر فرهنگسازی هر چه بیشتر در خصوص حفاظت از منابع طبیعی ،خاطرنشان کرد: کشت این نهالها با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه انجام می شود.

این مقام مسوول افزود: در زمینه مشارکت مردم کار های خوبی در استان انجام شده و مردم در احداث بوستان های روستایی، جنگل کاری و آبخیزداری حضور چشمگیری داشته اند.

درویش خواه بیان داشت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی هرمزگان در نیمه دوم سال، کشت نهال در قالب پروژه های جنگل کاری و توسط بخش خصوصی به طول مداوم در حال انجام بوده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: درختکاری یکی از سنت های حسنه ای است که سلامت محیط زیست و انسان ها را به دنبال دارد.

درویش خواه ، زیبایی و زینت، فراهم کردن اکسیژن لازم برای تنفس انسان ها، افزایش فضای سبز را از جمله فواید درختکاری عنوان کرد.

15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام گذاری شده است.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتارجزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.ک/3

7198/6048

نظر شما