شناسهٔ خبر: 39744213 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابراز نگرانی مجدد پمپئو از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران

وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود بار دیگر نسبت به پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، طی پیامی در حساب توئیتری خود بار دیگر از لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و نگرانی شدید آمریکا از پایان این تحریم‌ها سخن گفت.

مایک پمپئو در حساب توئیتری خود به پیام الیزابت وارن، سناتور آمریکایی، در خصوص تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران پاسخ داد. پمپئو طی این پیام خطاب به نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا نوشت: «سناتور وارن باید یک بار دیگر قانون را مرور کند. حقوق آمریکا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل با حقوقمان در برجام فرق دارد، اجازه دهید فروش سلاح‌های چین به ایران در روز ۱۸ اکتبر را به شما یادآوری کنم. با ارسال کدام سلاح مشکلی ندارید؟ یک جفت تانک وی‌تی-۴. چطور است؟»

الیزابت وارن طی پیامی در حساب توئیتر خود نوشته بود که دولت ترامپ از برجام خارج شده حال آن‌که آمریکا ذیل توافق برجام می‌توانست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. این اظهارات وارن خشم پمپئو را در پی داشته است.

وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری خود در روز چهارشنبه هم مجددا به نگرانی آمریکا از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشاره کرده و مدعی شده بود که آمریکا هر کاری که بتواند انجام می‌دهد تا این تحریم‌های تسلیحاتی تمدید شود، حتی اگر سایر کشورهای عضو شورای امنیت در این‌باره همکاری نکنند.

گفتنی است که تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر سال جاری میلادی منقضی می‌شود. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه تاکید کرده تحریم‌های تسلیحاتی ایران قابل تمدید نیست.

انتهای پیام/

نظر شما