شناسهٔ خبر: 39721743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

عضو پارلمان اروپا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را محکوم کرد

عضو پارلمان اروپا از جمهوری اسلواکی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را به شدت محکوم کرد و خواستار همکاری کشورهای غربی با تهران در این شرایط شیوع «ویروس کرونا» سخت شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «میلان اوهریک» عضو اهل اسلواکی پارلمان اروپا به شدت ادامه تحریم‌های غرب به ویژه آمریکا علیه سوریه و کشورهای دیگر از جمله ایران، کوبا و ونزوئلا را در این شرایط سخت، محکوم کرد. 

وی با اشاره به اینکه انتشار ویروس کرونا همه کشورها را در شرایط سختی قرار داده است، افزود: در شرایطی که برای غلبه بر این مشکل نیاز است تا پل ارتباط با کشورها ایجاد شود و کشورها با یکدیگر همکاری کنند، کشورهای بزرگ غربی برای دستیابی به منافع خودخواهانه خود همچنان به تحریم‌ها ادامه می‌دهند.

اوهریک تصریح کرد: انتشار ویروس همه‌گیر کرونا  به وضوح از دروغ بودن شعارهای غرب درباره همبستگی و همکاری جهانی پرده‌برداری کرد.

عضو پارلمان اروپا اضافه کرد: تاثیرات ویرانگر تحریم‌های غرب بر برخی کشورها به وضوح نشان داد که هدف این کشورها تحقق منافع ژئوپلیتیکی و تسلط بر سایر کشورها است، حتی اگر به ضرر حیات بشر و سلامتی انسان‌ها باشد.

پیش از این نیز بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، علمی و فرهنگی جهان با محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، سوریه، ونزوئلا و کوبا از دنباله‌روی کشورهای غربی از واشنگتن برای اعمال این تحریمها، انتقاد کرده بودند. 

انتهای پیام/

نظر شما