شناسهٔ خبر: 39712617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز خودکفایی در تولید چرخ قطار/ افزایش 151 درصدی صادرات و واردات ریلی

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در اردیبهشت سال گذشته یکی از شرکت‌های غیردولتی نسبت به ساخت چرخ مونوبلوگ قطار اقدام کرد و با حمایت‌های راه‌آهن در 15 روز آینده 8 چرخ تولیدی این شرکت زیر واگن قطار برای تست قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید رسولی امروز در مراسم بهره‌برداری از 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل شامل واگن و لوکوموتیو اظهار داشت:‌ با وجود آنکه در نوروز امسال با شیوع کرونا مواجه بودیم و بخشی از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در رکود بود، اما با همکاری کارخانه‌های تولید داخل 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل 4 دستگاه لکوموتیو،‌ 2 دستگاه واگن مسافری و 50 دستگاه واگن باری ساخته و وارد شبکه ریلی شد.

رسولی ادامه داد: این تعداد ناوگان 125 میلیارد تومان ارزش دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال 143 درصد رشد دارد. 

رسولی گفت:‌سازمان برنامه و بودجه، شرکت راه‌آهن، بانک‌های عامل و کارخانه‌های تولیدی با هماهنگی هم در سال جهش تولید بابت تولید این ناوگان همکاری کردند. 

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در ارتباط با ساخت چرخ قطار پیش از این صددرصد وابستگی داشتیم، اما با همکاری یکی از شرکت‌های غیردولتی،‌ تولید چرخ مونوبلوگ قطار از سال گذشته آغاز شد و با حمایت راه‌آهن این چرخ‌ها در تست قرار می‌گیرد و در 15 روز آینده 8 چرخ تولید داخل در قالب تست زیر واگن قطار می‌رود و وابستگی ما را به خارج کاهش می‌دهد. 

 مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به بهره‌برداری از 56 دستگاه انواع ناوگان تولید داخل اظهار داشت: تولیدکنندگان شرکت‌هایی نظیر مپنا، واگن‌پارس، فولاد درخشان و کارخانجات بازسازی لوکوموتیو کرج و خریداران شرکت‌های رجاء، توکا ریل، احیا ریل ایرانیان، شرکت راه‌آهن و پویا ترابر پیشتاز است.

*رکورد  حمل روزانه بار در راه‌آهن شکست

رسولی ادامه داد: در 7 اردیبهشت امسال رکورد حمل روزانه بار در شبکه ریلی با 135 میلیون تن کیلومتر حمل بار شکست.

 مدیرعامل راه‌آهن گفت: امسال 5.1 میلیون تن بار تا کنون در شبکه ریلی جابه‌جا شده است که رشد 4 درصدی در تناژ در 16 درصدی در تن‌کیلومتر دارد.

وی اضافه کرد: در حمل گندم با رشد 8 برابری مواجه بودیم. همچنین حمل مستقیم بار از کشتی به قطار پس از 15 سال محقق شد.

وی ادامه داد: امسال در فروردین ماه 160 هزار تن بار جدید جذب شبکه ریلی شد.

 مدیرعامل راه‌آهن گفت: درباره صادرات و واردات با رشد 151 درصدی، راه‌آهن توانست با استقرار تونل‌های ضدعفونی در مبادی مرزی سهم ریلی در صادرات و واردات را 151 درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما