شناسهٔ خبر: 39704711 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه در ۱۵ استان‌ پربارش/دریای‌خزر و خلیج‌فارس طی دو روز مواج است

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد در ۱۵ استان کشور منجر به آبگرفتگی معابر می‌شود، وضعیت جوی کشور را در ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز چهارشنبه در نیمه‌غربی کشور و در مناطقی از شمال‌شرق بارش باران و در برخی مناطق رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد، پیش‌بینی شده است. شدت بارش‌ها امروز مربوط به استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان و مرکزی، کرمانشاه، کردستان، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی اصفهان و شمال شرق خوزستان و نیمه غربی استان های فارس و بوشهر، است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، با توجه به این شرایط بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال آبگرفتگی معابر و همچنین برخورد صاعقه نیز برای این مناطق پیش بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: فردا پنجشنبه بارش در بیشتر مناطق کشور به جز بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ادامه دارد که به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود. مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهند داشت و روز جمعه در نوار شمالی کشور به ویژه بخش‌های شمال‌شرق، فعالیت سامانه، ادامه خواهد یافت.

وی افزود: سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود. مجددا سامانه بارشی جدیدی از شنبه از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ابتدا نوار غربی کشور و به تدریج نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز یکشنبه به جز جنوب‌شرق کشور در بیشتر مناطق، هموطنان شاهد بارش خواهند بود. امروز دریای‌خزر و پنجشنبه مرکز و شمال خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: تهران امروز آسمان کمی ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت. در اوایل شب نیز برای پایتخت، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. حداکثر دمای امروز تهران به ۲۳درجه سانتیگراد خواهد رسید و حداقل دما نیز به مثبت ۱۲ درجه می‌رسد.

نظر شما