شناسهٔ خبر: 3970314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل منابع طبیعی فارس خبر داد:

تاثیر گذاری ۴۰ درصدی جنگلهای فارس درتامین آب کشور

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: بیش از ۱۷ درصد از رشته کوه زاگرس را، جنگلهای فارس تشکیل می‌دهند که در تامین ۴۰ درصد آب کشور تاثیر گذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مهرزاد بوستانی جمعه در آیین روز درختکاری در پارک جنگلی یادبود شهدا در شهر بیضا گفت: با اشاره به اینکه حفاظت منابع طبیعی فارس به‌ دلیل گستردگی در سطح ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار بسیار دشوار گفت: بیش از دو میلیون هکتار از این عرصه در گستره جنگلی با پوشش زاگرسی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس بیان کرد: با توجه به اینکه پارک جنگلی یادبود شهدا در موقعیت استراتژی، قرار دارد و مورد توجه سودجویان و زمین خواران بود تلاش کردیم که با کاشت نهال و درختان متنوع این فضا را به یک منطقه جنگلی و تفرجگاه در آوریم.

وی، با اشاره به اینکه این پارک به وسعت ۳۵۰ هکتار برای جنگل کاری مشخص شده که تاکنون ۲۰۰ هکتار آن درختکاری شده و امسال بقیه این سطح درختکاری می‌شود اظهار داشت: امسال ۱۰۶ طرح آبخیزداری در سطح استان اجرایی شده و مردم نیز تمایل زیادی به اجرای این گونه طرح‌ها در اراضی منابع طبیعی را دارند همچنین که توسعه درختکاری و انبوه سازی جنگلهای فارس می‌تواند در حفاظت از منابع مهم جنگلی منطقه موثر باشد.

در ادامه آیین درختکاری، شهردار شیراز گفت: این فکر اشتباهی است که بگویم دولت هم درخت می‌کارد و هم حفاظت و آبیاری می‌کند چرا که در این فعالیت حضور مردم بسیار موثر و ضروری است و باید از توان مردم استفاده شود.

پاک فطرت با اشاره به اینکه قانون کشور سوراخ دارد و سود جویان از سوراخ‌های قانون استفاده می‌کنند افزود: نیاز است که قوانین ادارات ثبت سخت‌تر شود تا شاهد مسئله زمین خواری در نقاط مختلف نباشیم چرا که در این خصوص مسئولان بیشتر از مردم مقصر هستند.

 

نظر شما