شناسهٔ خبر: 3968274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

غرس 17 هزار نهال به نام شهیدان خراسان رضوی

مشهد - ایرنا - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از 15 اسفند روز درختکاری تا روز 22 این ماه که به نام بزرگداشت مقام شهدا نامگذاری شده 17 هزار اصله درخت به نامم شهیدان در سطح این استان غرس می شود.

صاحب‌خبر -

محسن صدیق روز جمعه در مراسم کاشت هزار اصله نهال به نام هزار شهید در بوستان آبشار منطقه سه شهرداری مشهد افزود: در این بوستان واقع در منطقه دلاوران و سرافرازان با مشارکت شهرداری منطقه 9 تعداد هزار اصله نهال به نام هزار شهید منطقه سه مشهد کاشته شد.

وی در ادامه گفت: طی تفاهمنامه ای با اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی در این مدت 17 هزار اصله نهال در سطح تمامی شهرستانهای استان با محوریت گلزارهای شهدای شهری و روستایی غرس می شود.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: علاوه بر این طی هفته درختکاری نیز در مجموع در پنج منطقه شهرداری مشهد سه هزار اصله نهال به یادبود سه هزار شهید این شهر کاشته شد.

وی با بیان اینکه غرس نهال به یاد شهدای گرانقدر امسال برای نخستین بار به صورت سازمان یافته با مشارکت گسترده مردم شروع شده است گفت: شهر مشهد حدود پنج هزار و 500 شهید دارد که با توجه به فضا و امکانات موجود امسال درغرب شهر به یاد سه هزار شهید نهال غرس شد.

او افزود: همچنین در راستای ایام گرامیداشت مقام شهید برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که از جمله آنها برگزاری مسابقه آمادگی جسمانی همسران و دختران شاهد با حضور 250 نفر از ورزشکاران طی امروز است که در حال برگزاری می باشد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزاری همایش بزرگ پیاده روی با حضور خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم در محل کوهستان پارک خورشید در انتهای هاشمیه را از دیگر برنامه ها به این مناسبت ذکر کرد.

مراسم کاشت هزار اصله نهال با حضور مدیرکل بنیاد و امور ایثارگران خراسان رضوی، مشاور استاندار در امور بنیاد شهید، شهردار منطقه 9 و خانواده این شهدای گرانقدر و مردم منطقه برگزار شد.

1906/1858

نظر شما