شناسهٔ خبر: 39673708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لاوروف از کشورها خواست برای شکست کرونا اختلافات را کنار بگذارند

وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدئویی از رفتار خودخواهانه برخی کشور‌ها در مقابله با کرونا انتقاد کرد و خواستار همکاری میان کشور‌های مختلف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در پیامی ویدئویی برای دانش‌آموزان پژوهشکده دولتی روابط بین‌المللی مسکو، از تمامی کشورها خواست اختلافات را کنار گذاشته و برای مقابله با ویروس کرونا تلاش کنند.

او در این پیام ویدئویی گفت: «وضعیت حال حاضر جهان با شیوع کرونا مستلزم تلاشی مشترک و انسانی است. امیدوارم این بحران تمامی افرادِ در منسب سیاسی جهان و به خصوص کشورهای ابرقدرت، را برآن دارد تا اختلافات را کنار گذاشته و با هم همکاری کنند تا آینده‌ای همراه با صلح و سعادتمندی برای جهان فراهم شود.»

به گفته این مقام ارشد روسیه حتی در این موقعیت بحرانی نیز برخی کشورها از مواضع خودخواهانه خود دست‌ برنداشته، خودمحوری پیشه کرده و به‌جای همکاری برای مقابله با ویروس کرونا به رقابت با رقیبان سیاسی خود پرداخته‌اند.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «اما در همین حال، شاهد رفتار دوستانه و روحیه همکاری برخی کشورها هستیم که‌ می‌خواهند اختلافات را کنار بگذارند تا به هدف مشترکمان، یعنی از میان برداشتن کرونا، برسیم.»

لاوروف در اخر به بیانیه مشترک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به مناسبت روز البه، روزی که نقطه عطفی در پایان دادن به جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: «در آن زمان روسیه  و آمریکا اختلافات را کنار گذاشتند تا به هدفی مشترک، یعنی از بین بردن دشمن مشترکِ آن زمان، برسند. اکنون نیز همین موقعیت حاکم است.»

او با اشاره به این نکته که روسیه خواستار همکاری عملگرا مانند قبل از شیوع جهانی ویروس کروناست، افزود: «این همکاری‌ها مهم بودند و همچنان مهم تلقی می‌شوند.»

انتهای پیام/

نظر شما