شناسهٔ خبر: 39651662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروجی در گفت و گو با ایلنا:

باید به همزیستی با کرونا عادت کنیم/ مشکل کمبود الکل نداریم/ اولویت توزیع دستکش به مراکز درمانی است

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: باید به همزیستی با ویروس کرونا عادت کنیم وبهترین راهکار همان قطع زنجیره شیوع کرونا است.

صاحب‌خبر -

دکتر سید علیرضا مروجی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به ترخیص دو هزار و۴۴۲ نفر از بیماران با مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی کاشان افزود: طی این دوره دو ماهه نتیجه آزمایش کرونای یک هزار و ۱۰۸ نفر مثبت و۸۷۰ نفر هم منفی بوده است.

وی سرعت و میزان ترخیص وتعداد بستری بیماران در شهرستان کاشان طی بیست و چهار ساعت گذشته را متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: ۲۳ نفر بیمار بستری و ۱۳ نفر هم با وضعیت مناسب ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان کرونا را جزیی از زندگی شهروندان عنوان کرد که هیچگاه از جامعه کنار نخواهد رفت و افزود: باید به همزیستی با این ویروس عادت کنیم وبهترین راهکار همان قطع زنجیره شیوع کرونا است.

وی نزدیکی تابستان و شیوع تب کنگو، اسهال و برخی از بیماری های مختص این فصل را یادآور شد و اضافه کرد: در آینده حتما اثرات مخرب کرونا بر اقتصاد و روان مردم با وسعت بیشتری آشکار خواهد شد.

مروجی تصریح کرد: فعالیت گروه روان پزشکی دانشگاه با کمک اساتید مجرب برای مقابله با آثار کرونا شروع شده و شهروندان و بیماران می توانند باشماره  ۰۳۱۵۵۵۸۲۵۰۳ جهت دریافت مشاوره تماس بگیرند.

مروجی ادامه داد: با توجه به عرضه محدود دستکش لاتکس در بازار، احتکار انواع ماسک و محلول های ضد عفونی در انبارها، دادستانی وتعزیرات با هدف مقابله با افزایشقیمت های غیر متعارف وارد عمل شدند. همچنین تصمیم گیری شد که اولویت نخست دانشگاه علوم پزشکی، تامین دستکش برای مراکز درمانی وسپس نهاد های عمومی ودولتی باشد. روزانه بیش از ۲۵ هزار دستکش فقط در مجتمع در مانی بهشتی توسط بیماران وکارکنان مصرف شد.

مروجی با اشاره به تامین و توزیع یکصد و۶۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده در کاشان توسط شرکت های پخش داروییگفت: افزون بر ۸۰ هزار لیتر از این محلول ها نیز در شهرهای قم، محلات، دلیجان ونطنز توزیع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: برای ۵ شرکت جهت ساخت محلول ضدعفونی کننده و ۲ شرکت برای تولید الکل کدر کاشان که قبل از کرونا خط تولید گلاب داشتند مجوز صادر کردیم و در حال حاضر با تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر الکل هیچ کمبودی وجود ندارد.

مروجی اظهار داشت: ۱۵ هزار صنف در کاشان فعال هستند که بیش از ۹۰ درصد آنها با ثبت نام در سامانه سلامت اجازه فعالیت دارند.

وی با اشاره به بازرسی های مستمر کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در طول این مدت چهار هزار و۶۰۰ باررسی از اصناف صورت گرفته که یک هزار و ۵۷۰ واحد از این تعداد تذکر گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان در مورد بازگشایی مساجد وحسینه‌های شهرستان هم گفت:  نشست های فشرده ای باستاد تبلیغات اسلامی وامور مساجد انجام شده وصریحا اعلام شده تا زمان تصمیم گیری ستاد کشوری مقابله با کرونا، ۴۰۰ مسجد سطح شهر کاشان همچنان بسته باشد و در صورتی که هنگام اذان در های مسجد گشوده می شود، سجاده، چادر نماز و مهر های نماز جمع آوری ونماز به شکل فرادا اقامه شود.

دکتر مروجی خاطر نشان کرد: ۳۰۰ نانوایی در کاشان کار پخت نان را انجام می دهند که در بازرسی های صورت گرفته صد و پنجاه نانوایی اخطار کتبی گرفتند و۱۰ پرونده نانوایی ها هم به دادگاه ارسال و ۳ نانواییپلمپ شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما