شناسهٔ خبر: 39649758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

رگبار باران شدید در اغلب مناطق کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه جدید بارشی از 10 اردیبهشت وارد کشور می‌شود و ابتدا مناطق غربی کشور و سپس روز پنجشنبه 11 اردیبهشت اغلب مناطق کشور را در بر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بیشتر نقاط کشور غیر از شرق کشور رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد هستیم و در مناطق مستعد بارش تگرگ وجود دارد.

 

وی ادامه داد: روز آینده 8 اردیبهشت بارش در شرق و شمال شرق، همچنین شمال و شمال غرب کشور  و ارتفاعات کرمان پیش بینی می‌شود و روز سه شنبه 9 اردیبهشت در غرب و شمال شرق هم چنین شمال و شمال غرب کشور و دامنه جنوبی البرز بارش پیش بینی می‌شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز چهارشنبه 10 اردیبهشت، سامانه بارشی دیگری از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ در نیمه غربی کشور خواهد شد و در مناطق مستعد بارش تگرگ داریم.

وی اظهار داشت: روز پنجشنبه این سامانه تقویت می‌شود و اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بر می‌گیرد.

 

ضیائیان گفت: در دو روز آینده هم چنین بارش برف در استان‌های اردبیل،‌ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور خصوصا استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، قم، اصفهان، مرکزی، همدان، یزد و شرق کرمان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و این شرایط روز آینده در نیمه شرقی کشور حاکم خواهد بود.

 

وی ادامه داد: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر، هم چنین شهر کرد و همدان با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری با احتمال وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 12 درجه خواهد بود.

 

ضیائیان افزود:‌ امروز در تهران آسمان ابری همراه با رگبار داریم، جهت باد امروز در تهران جنوب غرب و سرعت آن 42 کیلومتر بر ساعت است. هم چنین دید افقی 8 هزار متر و نم نسبی 60 درصد است.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما