شناسهٔ خبر: 39635294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

کرونا درآمدهای مدیریت شهری را کاهش داد | سخنان حناچی درباره چاره برای حقوق کارمندان

شهردار تهران با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری تهران به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت: برای مدیریت این موضوع لایحه دو فوریتی تهیه کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در زمینه ارائه یک لایحه دوفوریتی با عنوان بسته محرکت اقتصادی در شرایط کرونا، گفت: شرایط جدید به گونه‌ای است که نه تنها بر سلامت مردم بلکه بر سایر شئون مردم تاثیر گذاشته و بسیاری از کارها با سختی انجام می‌گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز درآمدها کاهش یافته است و در نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین با کاهش ظرفیت ۸۰ درصدی حوزه حمل و نقل عمومی مواجه شدیم.

حناچی افزود: ما گزارشی را با قید دو فوریت آماده کرده‌ایم تا بتوانیم امورات شهر را به شکل جدیدی پیش ببریم.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص کرونا و شیوع آن درآمدهای شهرداری تهران کاهش شدیدی یافت و موضوعاتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی برخی صنوف بر آن تآثیر گذاشت.

حناچی ادامه داد: ادامه این شرایط باعث خواهد شد تا شرایط از این هم سخت‌تر شود و این در حالی است که درآمد شهرداری از بخش‌هایی مانند اماکن ورزشی و تفریحی که در فروردین ماه افزایش می‌یافت را از دست داده‌ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: این موضوعات مشکلات جدی بر مدیریت شهری وارد کرده است و البته بخش دیگری از کاهش درآمدهای شهرداری به موضوع ساخت‌وسازها و صدور پروانه بازمی‌گردد که در این حوزه هم افت شدیدی را شاهد هستیم.

حناچی افزود: از طرف دیگر کرونا باعث شد تا یک سری هزینه هم به شهرداری تهران تحمیل شود. برای مثال عدم تفکیک پسماند، غربالگری پرسنل، ضدعفونی معابر همگی باعث شد تا هزینه‌های مدیریت شهری افزایش پیدا کند.

وی گفت: برای آنکه بتوانیم از عهده پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان شهرداری تهران برآییم باید چاره‌اندیشی خاصی شود؛ به همین دلیل لایحه دو فوریتی امروز با عنوان محرک اقتصادی در شرایط کرونا به حضور شما ارائه می‌شود.

نظر شما