شناسهٔ خبر: 39632565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هوای کرمانشاه در وضعیت بحران قرار گرفت

معاون محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه امروز ۷ اردیبهشت ۹۹ به دلیل وجود ریزگردها در وضعیت بحران قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آذر ولی‌زاده با اشاره به ورود توده گردوغبار به جو استان کرمانشاه از عصر روز گذشته ششم اردیبهشت، اظهار کرد: از غروب دیروز تا شب گذشته (ساعت ۱۸ تا ۲۴) وضعیت هوای شهر کرمانشاه در شرایط هشدار بود.

وی ادامه داد: از اوایل بامداد امروز (هفتم اردیبهشت) با افزایش غلظت غبار مواجه بودیم، به‌گونه‌ای که غلظت شش‌ساعته(یک بامداد تا هفت صبح) ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه به ۳۹۴ میکروگرم بر مترمکعب هوا رسید که بیانگر وضعیت بحران است.

به گفته معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه، بیشترین غلظت ثبت‌شده در شهر کرمانشاه در شش ساعت گذشته ۷۶۴ میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده و هم‌اکنون نیز غلظت لحظه‌ای ۳۶۲ میکروگرم بر مترمکعب هوا است که نشان می‌دهد روند غلظت گردوغبار کاهشی است.

ولی‌زاده ابراز امیدواری کرد، با وزش باد، طی چند ساعت آینده شاهد عبور این توده گردوغبار از جو کرمانشاه باشیم.

وی درباره وضعیت گردوغبار در شهرستان‌های مرزی استان نیز یادآور شد: غلظت شش‌ساعته (ساعت ۱۸ تا ۲۴) روز گذشته در سه شهرستان مرزی قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب نیز ۵۱۵ میکروگرم بر مترمکعب هوا و بیانگر وضعیت بحران بود.

به گفته این مسئول، هوای این سه شهرستان هم‌اکنون نیز در وضعیت بحران است.

نظر شما