شناسهٔ خبر: 39622700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی خبر داد:

تدارک ۴۰۰ هزار بسته حمایتی برای محرومین در ماه مبارک رمضان

حوزه/ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از سه طرح جدید آستان قدس رضوی برای ماه مبارک رمضان با هدف حمایت از اقشار کم‌بضاعت و آسیب‌دیده از اثرات ناشی از شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور از جمله توزیع ۴۰۰هزار بسته حمایتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، محمدحسین استادآقا، با تشریح جزئیات طرح‌های آستان قدس رضوی در طول ماه رمضان اظهار کرد: پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی، خادمان خیّر آستان قدس تهیه، بسته‌بندی و توزیع ۱۲ هزار بسته کمک‌معیشتی برای نیازمندان مشهدی را متعهد شده‌اند و کار از روز پنجشنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت رضا(ع) آغاز شده است.

وی اضافه کرد: طبق برآوردهای اولیه با افزایش کمک‌ها در این طرح ۳۰ هزار بسته حمایتی تا پایان ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع می‌شود.

استادآقا همچنین با اشاره به اجرای طرح «سفره مهربانی» توسط معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی به تعداد ۱۰۰ هزار بسته برای حاشیه‌نشینان مشهدی، اظهار کرد: اجرای این طرح حمایتی با آغاز شیوع ویروس کرونا در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تاکنون ۴۲ هزار بسته شامل مواد غذایی، لوازم بهداشتی و اقلام فرهنگی به دست گروه‌های هدف رسیده است و تا پایان ماه مبارک هم، آماده‌سازی و توزیع ۵۸ هزار بسته باقیمانده به اتمام خواهد رسید.

وی از طرح حمایتی دیگری ویژه سه استان سیل‌زده کشور خبر داد و گفت: بنیاد کرامت رضوی در حال تهیه و بسته‌بندی ۷۵ هزار بسته کمک‌معیشتی برای اقشار آسیب‌دیده از سیل در سه استان‎ سیستان و بلوجستان، کرمان و خوزستان است.

این مقام مسئول با اشاره به طرح جدید دیگری با مشارکت خیران سراسر کشور، گفت: در امریه دیگری از سوی تولیت آستان قدس رضوی، این آستان مقدس مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به نیازمندان هراستان‌ کشور اختصاص داده و حداقل به همین میزان خیرین استان‌های مختلف کشور کمک می‎کنند تا زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، بسته‌های معیشتی آماده‌ و در طول ماه رمضان به دست محرومان برسد.

وی از استقبال خیرین استان‌ها از این حرکت خبر داد و گفت: ارزیابی‌های اولیه آستان قدس برای تحقق این طرح با مشارکت نیکوکاران، حاکی از تأمین و توزیع ۲۰۰ هزار بسته کمک‌معیشتی برای همه نیازمندان کشور است. در برخی از استان‎ها مانند کرمانشاه در کنار کمک‌های آستان قدس، تاکنون مبلغ ۱ میلیارد تومان نیز جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما