شناسهٔ خبر: 39615577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

آوار برداری واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله قطور تا پایان اردیبهشت باید به اتمام برسد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آواربرداری ۱۴۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده گفت: به جهت اینکه فصل کاری در استان محدود است لذا آوار برداری واحدهای خسارت دیده باید تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی شهریاری در جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی با محوریت بازسازی مناطق زلزله زده قطور با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همه دستگاه های مسئول باید با تامین امکانات و ماشین آلات لازم به روند بازسازی سرعت ببخشند و پیش از رسیدن فصل سرما باید بازسازی به اتمام برسد.

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت در تخصیص منابع بلاعوض و تسهیلات بازسازی تصریح کرد: مشکلی در تخصیص منابع وجود ندارد و دولت تا پایان کار همراه مردم است.

شهریاری بر ضرورت آواربرداری و بازسازی واحدهای خسارت دیده بطور همزمان تاکید کرد و گفت: از فردا برای هر خانواده زلزله زده  کمک مالی بلاعوض معیشتی به میزان ۳۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: برآوردهای شرکت بیمه طرف قرارداد از میزان خسارتهای وارده به قطور مورد قبول نیست و باید در کارشناسی های انجام گرفته تجدید نظر صورت گیرد و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده عمل نمایند.

محمدمهدی شهریاری افزود: خسارتهای پرداختی برای اماکن روستایی از طرف بیمه تا زمان شروع عملیات بازسازی قابل برداشت نیست.

نظر شما