شناسهٔ خبر: 39607212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار همدان:

اولويت ما در سال 99، تحقق برنامه‌ها و پروژه‌هاي جهش توليد است

نخستين جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان در سال 99، به رياست سيد سعيد شاهرخي، استاندار همدان تشکيل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ سيد سعيد شاهرخي در اين جلسه با اشاره به چرايي نام‌گذاري چندسال متمادي با عناوين اقتصادي، از سوي مقام معظم رهبري، گفت: نام گذاري چند سال متمادي با عناوين اقتصادي، نشان از اهميت اين موضوع در نظام جمهوري اسلامي دارد.
وي افزود: در سال گذشته با توجه به تلاش‌هايي که صورت گرفت، همدان توانست رتبه اول کشوري در ميزان تحقق پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي را در بين 99استان به خود اختصاص دهد.
 شاهرخي در ادامه ضمن رضايت از همکاري همه جانبه دستگاه‌هاي اجرايي در سال گذشته، ماموريت مهم سال جديد دستگاه‌هاي اجرايي را پروژه‌هاي جهش توليد دانست و گفت:  با توجه به نام‌گذاري سال جديد تحت عنوان «جهش تولدي»، گفت: بنابر نام‌گذاري سال جديد، هدف و تمرکز دستگاه‌هاي اجرايي در استان بر روي فعاليت‌هايي است که منجر به جهش توليد مي‌شوند.
وي افزود: مديراني که در شوراي برنامه‌ريزي استان، پروژه‌هاي جهش توليد را تاييد مي‌کنند به معناي اين است که ضمانت اجراي آن را نيز برعهده گرفته‌اند.
استاندار همدان تاکيد کرد: مديران دستگاه‌هاي دولتي، زمينه اجرايي پروژه‌هاي مربوط به جهش توليد را فراهم کنند.
شاهرخي در ادامه اظهار کرد: در سال جديد مديران دستگاه‌هاي اجرايي تمام تمرکز خود را متوجه اين پروژه‌ها کنند. بايد فرصت را مغتنم شمرد و از تمام توانمان براي تحقق پروژه‌هاي جهش توليد استفاده کنيم.
وي افزود: مديران دستگاه‌هاي اجرايي در سال جهش توليد، پروژه‌هاي ماندگاري را تعريف و طراحي کنند.
وي در ادامه با تشريح ظرفيت‌هاي استان همدان در زمينه‌هاي مختلف، گفت: استان همدان ظرفيت‌هاي خوبي در حوزه‌هاي مختلف صنعت، کشاورزي، گردشگري و فرآوري سنگ‌ها دارد ‌که هر کدام مي‌توانند جهش توليد ايجاد کنند.
شاهرخي تاکيد کرد که همزمان نبايد از برخي فعاليت‌هاي ديگر همچون گسترش صنايع جديد، تکميل صنايع نيمه‌تمام و همچنين توسعه صنايعي که فعال هستند غفلت کرد بلکه بايد در دستور کار قرارگيرند، حتي بايد واحدهاي توليدي که تکنولوژي آن‌ها منقضي شده، نوسازي و بازسازي شوند.
استاندار همدان توجه به توليد و واحدهاي فعال توليدي را براي استان حياتي قلمداد کرد و گفت: ضرورت دارد در سال جديد توسعه و تکميل زنجيره توليد پيگيري شود تا شاهد چندبرابر شدن ارزش افزوده براي استان باشيم.
شاهرخي نقش جهدد کشاورزي در توليد را با اهميت شمرد و گفت: در حوزه کشاورزي بايد بازدهي(راندمان) کار بدون گسترش سطح در دستور کار جهاد کشاورزي قرار گيرد.  جهاد کشاورزي بايد براي افزايش توليد، هدفمند و با استفاده از روش‌هاي نوين و متناسب با نيازهاي بازار، پروژه‌هاي کليدي تعريف کند‌.
وي در پايان ضمن تاکيد بر اطلاع رساني اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌هاي جهش توليد گفت: مديران دستگاه‌هاي دولتي، پروژه‌هاي مربوط به جهش توليد را از طريق صدا و سيما و ساير رسانه‌ها، که همکاري وهمراهي بسيارخوبي دارندبراي مردم همدان تشريح و تبيين کنند‌.  تقويمي از جلسات مربوط به جهش توليد و اقتصاد مقاومتي تنظيم و بر اساس آن جلسات مستمري براي بررسي آن‌ها برگزار شود‌.

برچسب‌ها:

نظر شما