شناسهٔ خبر: 39605017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

تصفيه قریب به 10 ميليون متر مكعب فاضلاب
 در سال 98

گروه شهرستانها: در راستاي سالم‌سازي، حفظ محيط زيست شهري و افزايش بهداشت عمومي جامعه قریب به 10 ميليون متر مكعب فاضلاب در سال 98 جمع‌آوري و تصفيه شد. معاون بهره برداري و توسعه شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي با اعلام این خبر گفت: نگهداري از تاسيسات مربوط به تامين و توزيع آب و دفع بهداشتي فاضلاب خانگي و انجام اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از آسيب‌هاي احتمالي به اين تاسيسات از برنامه‌هاي شركت آب و فاضلاب خوي  ابراهيم اصغرنژاد با اشاره به اهميت و ضرورت اجراي طرح شبكه فاضلاب درشهر خوي و دفع بهداشتي فاضلاب‌هاي خانگي گفت: امروزه ايجاد شبكه فاضلاب يكي از ضروري‌ترين تاسيسات مورد نياز جوامع بشري براي رعايت بهداشت عمومي محسوب مي‌شود؛ بر اين اساس شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي با نگاهي كلان و با صرف هزينه‌هاي سنگين و تحمل مشكلات اجرايي پروژه، اقدام به احداث شبكه و تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب مبتني بر استانداردهاي زيست‌محيطي جهان كرده و با تلاش مستمر در ارتقاي سطح بهداشت عمومي گامي‌هاي بلندي برداشته است.

در نیروگاه شهیدرجایی قزوین انجام شد
تعمیر یک دستگاه والو موتوری واحد بخاری 
بدون خروج از شبکه تولید

گروه شهرستانها: عملیات تعمیرات والو ورودی هیتر واحد شماره 2 بخاری نیروگاه شهید رجایی، بدون خروج این واحد از مدار تولید، انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، با هدف پایداری تولید برق در واحدهای نیروگاه، عملیات تعمیرات والو موتوری مربوط به مسیر ورودی هیتر واحد شماره 2 بخاری، بدون خروج این واحد از مدار تولید برق، با موفقیت از سوی متخصصان نیروگاه به انجام رسید. در پی بروز نشتی آب و بخار از والو موتوری مربوط به هیتر واحد شماره 2 بخاری، متخصصان تعمیرات مکانیک توانستند با همراهی گروه ایمنی شرکت، این والو را بدون خروج واحد از شبکه سراسری تولید، تعمیر نموده و رفع عیب نمایند. مرحله اول این عملیات تعمیراتی، با ایزوله موقت و اضطراری والو و قرار گرفتن آن در وضعیت باز کامل انجام شد و در ادامه با تعویض پکینگ والو که در حالت ایزوله موقت قرار داشت، با موفقیت به اتمام رسید و این تجهیز به چرخه فعالیت بازگشت. عملیات تعمیرات والو موتوری واحد شماره 2 بخاری، با رعایت کامل موارد ایمنی و استفاده از لباس مخصوص، از سوی متخصصان مکانیک و با حضور گروه ایمنی صورت پذیرفت.نکته قابل توجه در انجام این عملیات، اجرای تعمیرات در شرایط کار واحد بود که با عدم خروج واحد شماره 2 بخاری، استمرار تولید انرژی الکتریکی در این واحد ادامه یافت.

نیروگاه شهید رجایی در آمادگی تولید برق
 به حد نصاب تازه‌ای دست یافت 

گروه شهرستانها: میزان آمادگی تولید برق نیروگاه شهید رجایی در سال 98 به بیش از سیزده و 6 دهم میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، واحدهای سیزده گانه نیروگاه در سال 98 با بیش از سیزده و 6 دهم میلیارد کیلووات ساعت آمادگی تولید برق، رکورد بی‌سابقه‌ای در این شاخص رقم زد. بنا به این گزارش، میزان آمادگی نیروگاه شهید رجایی در سال 98، سیزده و 6 دهم میلیارد کیلووات ساعت انرژی بوده است که نسبت به سال پیش از آن، بیش از نیم میلیارد کیلووات ساعت، افزایش داشته است. در ادامه این گزارش، به کاهش مصرف آب در واحدهای نیروگاه اشاره شده است؛ به طوری که با بررسی وضعیت آماری این شاخص در سال 98 و مقایسه آن با میزان مصرف آب درسال 97 می‌توان دریافت که سال گذشته واحدهای سیزده گانه نیروگاه با مصرف 80 لیتر آب به ازای هر مگاوات ساعت، نسبت به سال 97 با مصرف 99 لیتر بر مگاوات ساعت، به میزان 19 لیتر کاهش مصرف داشته است. این درحالی است که با بکارگیری روش های مبتنی بر سیاست کاهش مصرف انرژی و آب و با دیدگاه حمایت از محیط زیست، هرساله از میزان مصرف آب در چرخه تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی کاسته شده است.
 

نظر شما