شناسهٔ خبر: 39604860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با همدلی فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد

مساجد خراسان شمالی با همدلی مردم به استقبال ماه رمضان رفتند

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده ایام مبارک ماه رمضان از تهیه بسته های ارزاق و توزیع آن میان خانواده های نیازمند تا برگزاری طرح مجازی تفسیرکوتاه قرآن کریم خبر داد.

صاحب‌خبر -

« هاشم شیرازیان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک فرا رسیدن  ماه مبارک رمضان به برنامه های در نظر گرفته شده ویژه این ایام توسط کانون های مساجد استان اشاره کرد و گفت: با وجود موضوع اساسی مقابله با ویروس کرونا و تعطیلی برنامه های جمعی و گردهمایی ها در مساجد اما همچنان با روحیه مومنانه و  همدلی و عزم خلل ناپذیر اهالی مسجد، چراغ مساجد روشن است.

 

 


مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، در این باره به اجرای طرح مجازی «زائر کوچولو» به همت کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین اشاره کرد و افزود: این طرح مسابقه عکاسی و در قالب پویشی مجازی برنامه ریزی شده و والدین می توانند تصاویری از کودکان خود را به عنوان زائر کوچکی که ماه رمضان را با یاد شهدا آغاز می کنند،  ارسال کنند.

 

 


وی افزود: این تصاویر مربوط به حین عرض ارادت کودکان به عکس و تمثال مبارک شهدا در خانه است و علاقه‌مندان می توانند به شماره ۰۹۳۹۵۴۸۳۶۵۱  از طریق تلگرام ارسال کنند.

 


 

شیرازیان از تهیه و توزیع بسته های ارزاق ویژه خانواده های نیازمند و به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و این مهم را از برنامه های محوری و حاصل  تلاش های شبانه روزی فعالان کانون ها و تعامل ارکان مسجد در نقاط مختلف استان اعلام کرد.

 

 

 

وی اضافه کرد:  فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با لبیک به ندای رهبری و انتشار فراخوان کمک های همدلانه و مومنانه و شکل گیری و اجرای رزمایش همدلی را اطلاع رسانی کردند که این کمک های جمع آوری شده هم اکنون در قالب بسته های ارزاق در حال توزیع بین خانواده های نیازمند است و تا پایان ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

 

 


وی برگزاری مسابقه کتابخوانی «باکتاب در خانه» و نیز مسابقه «بانوی صبور» را به اهم برنامه های در دست اجرای ویژه ماه مبارک رمضان افزود و گفت: علاقه‌مندان تا ۱۰ اردیبهشت ماه جاری  می توانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد به آدرس اینترنتی http://bachehayemasjed.ir/ در این دو مسابقه بزرگ فرهنگی شرکت کنند.

 



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در بخش دیگر به اجرای طرح ملی تفسیر کوتاه قرآن کریم ویژه فعالان کانون های مساجد اشاره کرد و توضیح داد:  این طرح از سوی ستاد کانون های مساجد کشور تدوین شده و شامل ۳۰ مسابقه روزانه از آیات جزء هفتم قرآن کریم است که محتوای آن در قالب اینفوتایپ، موشن گرافی و فایل pdf در ۳۰ درس (هر روز یک درس) ارائه می شود.

 



شیرازیان افزود: بر اساس اعلام معاونت فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور علاقه‌مندان با ورود به سامانه بچه های مسجد  علاوه بر شرکت در این مسابقه و حضور در مرحله قرعه کشی می توانند برای کانون خود امتیاز کسب کنند.

 

 


وی با بیان اینکه برای شرکت کنندگان در این طرح آزمون نهایی برگزار می شود، در تکمیل آن گفت: آزمون نهایی این مسابقه روز هشتم خرداد سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار و در پایان به 10 نفر جوایز نقدی اهدا می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 71

نظر شما