شناسهٔ خبر: 39598887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش ؛

فروپاشی هیمنه آمریکا از حادثه طبس آغاز شد

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان گفت: فروپاشی هیمنه آمریکا با قدرت الهی و حادثه طبس آغاز شد و قدرت پوشالی آمریکا با پیشرفت روزافزون نیروهای مسلح ایران در حوزه های مختلف نظامی بخصوص حوزه فضا و پرتاب موفقیت امیز ماهواره های نظامی، نمایان تر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، عملیات طبس با نام عملیاتی عملیات پنجه عقاب (به انگلیسی : Operation Eagle Claw) در ارتش آمریکا، عملیاتی نظامی در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ بود که توسط نیروی دلتا و با دستورجیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته‌شده توسط دانشجویان پیرو خط امام در تهران انجام شد. این عملیات نخستین تجربه عملیاتی نیروی دلتا بود . در این راستا و برای روشن تر شدن ابعاد مختلف حادثه طبس، با امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتگویی داشتیم. وی در این خصوص اظهار داشت: پس از پیروی انقلاب اسلامی، کلیه منافع استکبار جهانی، آمریکای جهان خوار در منطقه از بین رفت و اقدام نظامی آمریکا در پنجم اردیبهشت سال 1359 با دو انگیزه انجام شد .

 

وی در تکمیل سخنان خود افزود: رژیم پهلوی که به عنوان ژاندارم و قدرت نظامی منطقه، تمامی اهداف آمریکا را در منطقه محقق می کرد؛ توسط انقلابیون و با رهبری و راهنمایی امام راحل(ره) سرنگون شد و این یکی از عوامل به خشم آمدن آمریکا بود .


امیر سرتیپ دوم رضا آذریان دومین عامل اقدام نظامی آمریکا را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانست و تشریح کرد: آمریکایی ها فارغ از مباحث دیپلماسی و با قدرت نظامی خود درصدد خارج کردن نیروهای خود از ایران برآمدند و در این راستا از طریق مرزهای دریایی و به دنبال آن صحرای طبس قصد ورود به تهران را داشتند .


هیمنه آمریکا با قدرت الهی فروپاشید


وی گفت: از آنجایی که برای انقلاب اسلامی ایران خون های زیادی داده شد و باید این انقلاب به ثمر می نشست؛ قدرت الهی به کمک این انقلاب آمد و به تعبیر امام راحل(ره) شن های روان باعث درهم کوبیده شدن بالگردها و دیگر تجهیزات هوایی آمریکا و شکست سنگین نظامی و سیاسی آمریکا در صحرای طبس شد و فروپاشی هیمنه آمریکا از حادثه طبس آغاز گردید .


امیر آذریان تاکید کرد: با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی سالها در ایران اقدامات مستشاری انجام داده بودند؛ مسلما از موقعیت سامانه های پدافندی، سامانه های راداری و دالان های ورود اطلاع دقیق داشتند و با توجه به اینکه از آمادگی نیروی هوایی ایران خبر داشتند؛ از منطقه ای وارد ایران شدند که تقریبا نقطه ضعیف و کور راداری بود .


 
نیروی هوایی ایران پاسخ کوبنده می داد


فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروی هوای ایران در جنگ تحمیلی و درشرایط سخت، قدرت و توانایی خود را به جهانیان ثایت کرد و اگرنیروهای آمریکایی از مسیری که نیروی هوای جمهوری اسلامی ایران آن را پوشش می داد وارد آسمان ایران می شدند؛ قطعا با برخورد شدید و کوبنده این نیرو مواجه می شدند .


نیروهای مسلح ایران در بالاترین سطح آمادگی هستند


وی تصریح کرد: امروز، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ارتش و سپاه و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی نیروها مسلح، در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و تاکید می کنیم که حفظ آمادگی و بالابردن توان رزمی نیروهای مسلح از جمله واجبات است و در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تمام تحرکات دشمنان حتی در آنطرف تر از مرزها رصد می کند و براساس ترفندهای دشمن، اقدامات را انجام و آمادگی خود را بالا می برد.


امیرآذریان افزود: گواه ادعای آمادگی نیروهای مسلح ما، شناسایی پهپادهای متجاوز آمریکا توسط سامانه پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ساقط کردن این دو پهپاد، در سال گذشته است.


 
پرتاب ماهواره نظامی، اولین گام ایران در حوزه فضا بود


وی در ادامه گفت: توانایی جوانان و متخصصان نظامی ایران با توجه به اینکه در گذشته نیز اثبات کرده اند؛ برای هیچ کس پنهان نیست و در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با توجه به ماموریت های محوله از سوی فرمانده کل قوا، در بالاترین سطح آمادگی به سر می برد و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی ایران به فضا، نشان از آمادگی نیروهای مسلح ایران در تمام حوزه ها و ابعاد است.


فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتاب ماهواره نظامی را اولین گام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی دانست و گفت: مسلما تحقیقات و اقدامات نیروی مسلح ایران چه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در حوزه فضا به پرتاب این ماهواره ختم نمی شود و همه باید بدانند این اولین گام ما بود.


کوچکترین اشتباه دشمنان را کوبنده پاسخ می دهیم


وی با بیان اینکه دشمن از آمادگی نیروهای مسلح ایران آگاهی دارد؛ گفت: در وهله اول تاکید بر این است که دشمن جرات تعرض به خاک و آسمان جمهوری اسلامی را ندارد و اگر هم کوچکترین تعرضی داشته باشد؛ با پاسخ کوبنده و جبران ناپذیر از سوی نیروهای مسلح ایران روبرو خواهند شد و در اینجا به مردم ایران این اطمینان را می دهیم که نیروهای مسلح ایران از مرزهای زمینی و هوایی کشور با هوشیاری کامل پاسداری می کنند و اجازه تعرض به خاک کشور را به کسی نخواهند داد./

پایان پیام/ 50

نظر شما