شناسهٔ خبر: 39597574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک مؤمنانه| همه آنهایی که با فرمان ولی امر وارد گود شدند/ مواسات مردم، مقدمه ظهور

با شیوع کرونا عده‌ای شغل خود را از دست دادند و برخی با پائین آمدن درآمدشان به مشکل برخوردند اما مردمان دیار مهربانی دوباره غرور آفریده‌اند و در کنار هم بسیج شده‌اند تا به فرمان ولی امرشان در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه شیرینی به فکر هم بودن را حس کنند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس _ اردبیل؛ اجتماعی| سرتاسر ایران اسلامی پس از شیوع ویروس کرونا یک‌دل شد تا در برابر این ویروس منحوس بجنگد و تمام تلاش خویش را برای موفقیت مقابل اثرات مستقیم و غیرمستقیم آن به کار بست؛ در روزهای ابتدایی کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی نقل محافل و گروه‌ها شده بود و همه کمر همت بستند و ریشه کمبودها را همان ابتدای امر خشکاندند تا جایی که امروز در کشور هیچ مشکلی از بابت تامین این اقلام نداریم، چیزی که قدرت‌های دنیا نیز از آن عاجزند.

اما وقتی کرونا کمی زمان ماندگاری خود را بیشتر کرد و همه به این مسئله واقف شدند، مانند همیشه هسته‌های خودجوش مردمی آتش به اختیار به دنبال شناسایی عواقب آن و وظایف جدید مجموعه‌های مردمی بودند که به موارد مهمی رسیدند از بخشش اجاره بهاء گرفته تا اهداء بسته‌های اقلام غذایی جهت تامین حداقل‌های زندگی خانواده‌های کم بضاعت.

داستان یک فرمان/رزمایشی برای همدلی و کمک مؤمنانه

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی زنده نیمه شعبان با اشاره به اینکه، عدّه‌ای هستند که در این شرایط حقیقتاً زندگی‌شان بسختی قابل گذران است، افزودند: «مردمی که توانایی دارند بایستی در این زمینه فعّالیّت وسیعی را شروع کنند. به‌خصوص که ماه رمضان در پیش است، ماه انفاق و ایثار. چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان». پیام و فرمانی که بلافاصله توسط سربازان حضرت دریافت و وارد فاز اجرا گشت؛ همچون همیشه همیشه نیز پیر و جوان، زن و مرد اردبیلی یا بهتر بگوئیم مردمان دیار دارالارشاد نیز لبیک همدلی گفتند...

و اما امروز...

مردمان دیار مهربانی دوباره غرور آفرینده‌اند و در کنار هم بسیج شده‌اند تا به فرمان ولی امر و ندای درونی فطرت پاک خویش در قالب رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه شیرینی در کنار و به فکر هم بودن را حس کنند.

طرح خیریه شب‌های علی هیات مکتب ‌الشهداء اردبیل که توسط جوانان و نوجوانان اردبیلی هدایت و مدیریت می‌شود، همچون همیشه پیشگام در این مسیر شدند و در رزمایش همدلی ۳۶ بسته غذایی و ۵۷ بسته گوشت در مناطق محروم اردبیل و میان خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع نمودند؛ همچنین این مجموعه اطلاعیه و اقدام‌های خود را برای گام‌ بعدی توزیع اقلام خوراکی آغاز کرده است.

* احسان نان در ۱۰۰ نانوایی و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی

علی پیرجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در راستای گرامیداشت نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج)، احسان نان در ۱۰۰ نانوایی استان با حمایت خیرین بسیجی انجام شد.

وی همچنین از توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه شده در نواحی استان با مشارکت خیّرین بسیجی، توسط گروه‌های جهادی استان خبر داد و گفت: به رسم سنت دیرینه احسان و قربانی، بسته‌های نذری در بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت استان توسط جهادگران و اهالی استان توزیع می‌شود. (جزئیات بیشتر)

این طرح توسط خیرین از نیمه شعبان آغاز شده است و در قالب‌های مختلف همچنان ادامه دارد...

* ستادی که همچنان فعال است.../از بسته‌های غذایی تا طبخ و توزیع ۳۰هزار غذای گرم در ماه رمضان

علی نیکزاد منتخب اول مردم اردبیل پس از انتخاب همچنان با ظرفیت ستاد خویش و به کمک خیرین در حال خدمت‌رسانی به خانواده‌های محروم اردبیلی است، وی که طی چهار مرحله اقلام بهداشتی رایگان تهیه و تامین شده توسط خیرین را در میان مردم توزیع نموده بود در آخرین اقدام مردمی و جهادی خویش بحث توزیع اقلام غذایی را پیش گرفته است.

نیکزاد شب گذشته در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی خود با مردم نیز اعلام کرد به همت خیرین گمنام و دارالقرآن کریم استان اردبیل در طول ماه مبارک رمضان روزانه بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ و هر شب به دست خانواده‌های کم‌بضاعت شناسایی شده خواهد رسید.در مرحله اول و در راستای کمک مومنانه بیش از ۳۰۰ بسته غذایی و بهداشتی توسط افراد معتمد در میان خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع شد و روز گذشته نیز بخش دوم کمک‌ها تحت عنوان ۶۳۰ بسته غذایی راهی منزل افراد ‌کم‌توان مالی در بسیاری از مناطق شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین، سرعین و... گشت.

* پخش ۱۰۰۰ پرس غذا به نیت حاج قاسم

جوانان هیات‌الرضا اردبیل نیز با طبخ ۱۰۰۰ پرس غذا، آن‌ را به نیت حاج قاسم سلیمانی در میان نیازمندان توزیع کردند و این‌گونه یارای کمک مومنانه به جامعه خود شدند.

* کمک مومنانه خانواده اصلاندوزی با توزیع ۶۰ بسته غذایی

یک خانواده در روستای قره قباق شهرستان اصلاندوز هزینه مراسم سالگرد مادرشان را صرف مقابله با کرونا کرده‌اند؛ خانواده بخشی‌زاده در اقدامی پسندیده و ارزشمند با تهیه ۶۰ بسته مواد غذایی و توزیع آن در بین نیازمندان محله قره قباق اصلاندوز، کمک مومنانه را معنا کرده و هزینه سالگرد همسر و مادر مرحومشان را صرف مقابله با کرونا و شرکت در رزمایش همدلی کردند. (جزئیات بیشتر)

* کمک مومنانه از جنس خون با حضور پهلوانان

برخی از مجموعه‌ها و نهادهای مردمی نیز در این میان با نوآوری و در اقدامی ارزشمند، سنت بسیار زیبای اهدای خون را برای رزمایش همدلی در نظر گرفته‌اند؛ اعضای هیات النور اردبیل و همچنین گروه‌ جهادی پایگاه محله حافظ با همراهی پهلوان سعید علی حسینی از مجموعه‌هایی بودند که در مرکز اهدای خون اردبیل حاضر شدند و با اهدای خون در رزمایش همدلی شرکت کردند.

* همدلی و بخشش اجاره بها ۷۰ باب مغازه

مالک مجتمع تجاری ورزند، اجاره ‌بهای ۷۰ باب مغازه که معادل ۹۰۰ میلیون ریال بود را به مستأجران خود بخشید؛ وی هدف از این کار ارزشمند را عمل به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه و کمک به متصدیان واحدهای صنفی در این شرایط حساس عنوان کرد.

ساسان ورزند در گفت‌وگو با فارس در اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا در شهرستان پارس‌آباد آن‌هم در بحبوحه عید نوروز مشکلات بسیاری را برای کاسبان، بازاریان و اصناف به دنبال داشته و تعطیلی بسیاری از مراکز تجاری برای جلوگیری از شیوع این ویروس نگرانی‌هایی را در بین کسبه و بازاریان ایجاد کرده است. (جزئیات بیشتر)

 

* سپاه، کمیته امداد و نهادهای بسیاری که وارد گود شده‌اند.../کمک‌رسانی به ۴۰۰ هزار نفر

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: طرح کمک مؤمنانه به‌صورت محله محور، مسجد محور و پایگاه محور بوده و در سه مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول آن در هفته آخر ماه شعبان اجرا می‌شود.

جلیل بابازاده با بیان اینکه در طرح کمک مؤمنانه ۹۰ هزار خانوار متشکل از ۴۰۰ هزار نفر بسته معیشتی دریافت خواهند کرد، بیان داشت: انتخاب جامعه هدف به‌صورت صحیح و هوشمندانه و با همکاری پایگاه‌های بسیج انتخاب شده است. (جزئیات بیشتر)

 توزیع غذای گرم در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان به‌صورت روزانه غذای گرم در بین خانوار تحت حمایت و سایر اقشار آسیب‌پذیر استان در قالب طرح «اطعام مهدوی» توزیع خواهد شد.

دشتی بیان کرد: در قالب طرح «اطعام مهدوی» هشت آشپزخانه در سطح استان اردبیل در نظر گرفته شده و غذا در این آشپزخانه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با حضور کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در استان طبخ شده و به دست مددجویان و نیازمندان استان اردبیل خواهد رسید. (جزئیات بیشتر)

 ساماندهی کمک‌های مومنانه در استان اردبیل

استاندار اردبیل با تاکید بر ضرورت ساماندهی کمک مومنانه گفت: رزمایش کمک مومنانه یک رزمایش جهادی و مردمی است و تمامی نهادها، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، شهرداری‌ها، اصناف، کارخانه‌جات و نهادهای مردمی برای عملیاتی کردن رزمایش کمک مومنانه پای کار می‌آیند.

بهنام‌جو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تقسیم کاری عملیاتی کردن رزمایش کمک مومنانه بیان کرد: به یاری خداوند متعال شاهد سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم، مسؤولان، مدیران، نهادها، ادارات، کارخانجات، شرکت‌های تولیدی، بازاریان، اصناف و آحاد مختلف مردم خواهیم بود. (جزئیات بیشتر)

* رزمایش همدلی، مواسات مردم، مقدمه ظهور

«بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم، جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط و عدل است و جامعه‌ی عزّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی مواسات و برادری است؛ اینها را بایستی ما در زندگی خودمان تحقّق ببخشیم.» این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی زنده بود که بر مفهوم «مواسات» تأکید داشت؛ ایشان از مردم خواستند ماه رمضان را تبدیل به فرصتی برای «رزمایش گسترده‌ی مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان» کنند.

در جامعه‌ی مهدوی نه تنها اصل مواسات خیلی اهمیت دارد، بلکه در مقدمه‌سازی ظهور و آمادگی برای فرج همین اصل اهمیت دارد، یکی از شرایط ظهور این است که مؤمنین بتوانند بین هم مواسات برقرار کنند؛ به این معنا که اگر من دارایی فراوانی‌ دارم و برادر مؤمن من به آن نیاز دارد فرقی بین من و او نباشد و با همدیگر خرج کنیم و این ایثارگری عملاً در زندگی جاری شود.

مواسات یعنی ما هرچه داریم و نداریم را با دوستان و مؤمنین تقسیم بکنیم، این یک جامعه‌ و یک فرهنگ دیگری‌ را می‌طلبد؛ در زمانه‌ی ما نیز شرایطی در جامعه‌ی امروز پدید آمده که گوهر مرکزی فرهنگ و فکر انقلاب ما عمومی‌تر و بلکه جهان نما شده است؛ تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ غرب این است که مبنای آن‌ها بر منافع فردی است. و مبنای ما بر از خودگذشتگی است.

این بخشی سخنان حجت الاسلام علی پناهیان پس از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مواسات و مقدمه ظهور در آخرالزمان بود، این گفت‌وگو در برنامه نگار تولید پایگاه KHAMENEI.IR بود که از شبکه سه سیما نیز پخش شد، پایان‌بندی این گزارش همراه با یک پیشنهاد است و آن‌هم اینکه در جهت کشف و درک اهمیت و نتیجه‌ی بزرگ و حقیقی رزمایش همدلی و کمک مومنانه حتما ویدیو گفت‌وگو را تماشا کنید.

"نگارنده: امیررضا سعیدی"

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۴۲۱/ی

نظر شما