شناسهٔ خبر: 39592266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش مرآت از شکوه همدلی مردم استان سمنان؛

آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در استان سمنان/ توزیع 60هزار بسته کمک معیشتی در سطح استان

نخستین مرحله رزمایش کمک مومنانه در راستای کمک به خانواده های ضعیف و آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا در استان سمنان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بعد از شیوع بیماری کرونا محدود شدن فعالیت‌‌ها منجر به ‏آسیب دیدن اقتصاد برخی از خانوارها شد، در این میان ‏حرکتهای خودجوشی در کمک های معیشتی شکل گرفت اما ‏بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و تاکید ‏ایشان بر آغاز رزمایش های کمک مومنانه این حرکت در ‏سراسر کشور به اجرا درآمد.

 
سپاه و بسیج که در ضدعفونی کردن معابر و مبارزه با ‏بیماری کرونا در کنار مدافعان سلامت و دانشگاه علوم ‏پزشکی بودند این بار در رزمایش کمک مومنانه نیز درصدد ‏اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.‏‎
 
شاید چند ماه قبل اگر می‌شنیدیم که خانواده‌ای به جای برگزاری مراسم ترحیم برای عزیز  درگذشته خود، یا برگزاری مراسم عروسی برای فرزندان دلبندشان، مواد ضدعفونی، ماسک یا بسته‌های غذایی خریده و هدیه است؛ تعجب می‌کردیم و شاید به قضاوت کار آنها می‌نشستیم اما اکنون می‌دانیم که بعد از توزیع همان بسته‌های بهداشتی، چقدر برای آمرزش روح عزیز درگذشته دعا شده و چه برکتی در زندگی نوعروسان و نودامادان جاری و ساری شده است.
 
تا چند صباح قبل کار دانش‌آموزان فقط درس خواندن بود اما این روزها، دانش‌آموزان در حال برگزاری امتحانی فراتر از کتاب‌های درسی هستند. امتحانی که عزت کشور را رقم می‌زند؛ تعداد کارگاه‌های خدمت رسان که در روزهای اخیر با همت دانش‌آموزان و دانشجویان به نیت سلامتی مردم راه‌اندازی شده و به خوبی مدیریت می‌شود کم نیست.
 
این روزها پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد، تمام اقشار مردم پای کار آمده‌اند.
 
در این شرایطی نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، هلال احمر، بسیج سازندگی و... به صحنه آمدند و امروز توزیع60 هزار بسته کمک معیشتی در بین افراد نیازمند استان آغاز شد.
 
 
 
 
سردارحمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان عصر امروز درحاشیه آیین اغاز رزمایش کمک مومنان در گفتگو با مرآت گفت: ان چیزی که امروز می بینید، بخشی از رزمایش هدلی و کمک مومنانه مردم استان سمنان است.
 
دامغانی در ادامه گفت: مردم ما در طول 40 سال انقلاب اسلامی به خصوص  در ایام شیوع بیماری کرونا نشان دادند از فرهنگی غنی برخوردارند و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت می کنند.
 
وی بابیان اینکه در مراحل قبل و تولد اقلام بعهداشتی مردم نقش بی بدیلی را ایفا کردند اظهار کرد: کمک های مردم استان سمنان مانند سیلی در سطح شهرهای مختلف جاری شد و کارگاه های متعددی به راه افتاد.
 
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به  فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری رزمایش کمک مونانه در سراسر کشور گفت: با شکل گیری همدلی در سطح استان سمنان، تمام نهادها و مجموعه های خدمت رسان در سطح استان ذیل یک قرارگاه در مرکزیت استان و شهرستان ها فعالیت خود را آغاز کردند.
 
دامغانی اضافه کرد: نتیجه این همدلی این شد که در مرحله اول و درآستانه آغاز ماه مبارک رمضان 30هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع ان نیز آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: بنا داریم 30هزار بسته دیگر نیز در نیمه ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) توزیع شود.
 
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطزنشان کرد: البته با این سیلی که از کمک های مردمی در سطح استان به راه افتاده، تعداد کمک ها بیش از این 60 هزار بسته در طول ماه مبارک رمضان خواهد شد.
 
دامغانی ابراز امیدواری کرد که این کمک ها بخشی از مشکلات معیشتی نیازمندارن را برطرف کند و اضافه کرد: این حرکت مردم، نمونه و الگویی برای جهانیان است و غنای فرهنگی ملت ایران را نشان می دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/ن

 

نظر شما