شناسهٔ خبر: 39591047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۴ دفتر بسیج دانشجویی مشهد:

آستان قدس و کمیته امداد فکری به حال کارگران روزمرد کنند

۴ دفتر بسیج دانشجویی مشهد در نامه‌ای به تولیت آستان قدس و مدیرکل کمیته امدام امام خمینی (ره) در خراسان رضوی خواستار رسیدگی به وضعیت کارگران روزمزد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی خراسان رضوی در نامه‌ای به حجت الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی و حبیب الله آسوده، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در خصوص رسیدگی به وضعیت کارگران روزمزد ساختمانی، نکاتی را مطرح کردند.

در این نامه آمده است:
با توجه به شرایط حاکم بر کشور که متأثّر از تبعات ویروس منحوس کرونا، منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل از جمله تعطیلی پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شده است، بسیاری از کارگران روزمزد که در نقاط خاصّی از شهر جهت یافتن کار تجمّع می‌کنند، با نبود کار، عملاً از تامین نیاز‌های ابتدایی زندگیشان بازمانده‌اند.

نهاد‌های مسئول نیز با دلایلی همچون مشخص نبودن تعداد آن‌ها یا متقلّب بودن بعضی دیگر، عملا از انجام وظیفه‌ی خود سر باز می‌زنند.

هرچند وجود سیستم‌های شفّاف و الکترونیک و همچنین متشکّل شدن شغل‌هایی که تعداد دقیق شاغلین آن‌ها مشخص نیست در آینده امری لازم و ضروری می‌نماید و تحقّق این مهم در بلند مدت وظیفه همان نهاد‌های مسئول است؛ اما غفلت از وضعیّت دردناک زندگی این قشر زحمتکش در این ایام، آن‌هم در جوار مضجع مطهر امام رئوف علیه آلاف‌التَّحیَّهِ‌والسَّلام، قطعا خلاف عدالت و و سیره عملی ائمه معصومین (علیهم اسلام) است؛ لذا درخواست می‌شود علاوه بر تلاش‌هایی که در این ایام از طرف این دو نهاد صورت پذیرفته است، توجه به این مسئله را در اولویت برنامه‌های خویش قرار داده و توجه ویژه‌ای نسبت به آنان مبذول دارید.

لازم به ذکر است تمامی تشکل‌هایی که نام آن‌ها ذیل این نامه ذکر می‌شود آمادگی خود را جهت ارائه پیشنهادات و طرح‌های ایجابی و همچنین هرگونه اقدام در جهت بهبود وضعیت معیشت این کارگران روز مزد اعلام می‌دارند.

حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد
حوزه بسیج دانشجویی شهدا دانشگاه خیام مشهد

نظر شما