شناسهٔ خبر: 39590714 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اکران اینترنتی، آری یا نه؟

کارشناس سینما گفت: نمایش آنلاین فیلم های سینمایی به دلیل رعایت نکردن آداب مخصوص سینما بیشتر شبیه یک بازی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 "امیرحسین علم الهدی" در گفتگو با "شهرفرنگ" گفت" سینما، سینما است. وقتی از تماشای جمعی یک آیین جلوگیری می‌شود، دیگر سینما نیست بلکه یک بازی مطبوعاتی است.

کارشناس سینما با بیان اینکه "سینما آداب دارد" گفت: از آمدنِ تلویزیون از دهه ۵۰ (میلادی) فاتحه سینما خوانده شد. تولید، توزیع و نمایش یک استاندارد دارد.
<div id="video-display-embed-code_282468" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771973/282468?width=400&height=300"></script></div>
او گفت: سینمای ایران باید پوست اندازی کند. باید سینما ایران بروز شودف در غیر این صورت آسیب می بیند.

علم الهدی با بیان اینکه فیلم"خروج" حاتمی کیا ۸ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: "حاتمی کیا بچه سینما است". اگر شیوع بیماری کرونا پیش نیامده بود و سینما بسته نمی‌شد می‌توانست حدود ۶ میلیارد تومان برای کارگردان درآمد داشته باشد.
وی با اشاره به افزایش تعداد سینما روها در سال های اخیر گفت: بهبود کیفیت فیلم و سالن های سینما یکی از دلایل آن است.
امیرحسین علم الهدی با اشاره به شرایط خاص کرونا در کشور گفت: بازگشت مردم به سینما باید با فیلم های قوی شروع شود. ابتدا باید واکنش مردم را سنجید. نباید برای بازکردن سالن ها عجله کرد.

"آریا قریشی" منتقد سینما گفت: برخی از فیلم ها به دلیل سبک (ژانر) مخصوص، حتما باید در محیط جمعی و سینما اکران شوند که این موضوع به لزوم وجود سالن های سینما تاکید می کند.
 
قریشی با بیان اینکه با آمدنِ تلویزیون سینما نابود نشد. نمی توان جلوی پیشرفت فناوری را گرفت. شرایط جدید توزیع و نمایش فیلم تغییر کرده است و باید این موضوع را پذیرفت اما جایگاه سینما بر قوّت خود باقی است.
<div id="video-display-embed-code_282473" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771973/282473?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما