شناسهٔ خبر: 39589244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد: فعالیت خیران تا رفع مشکل اقتصادی ادامه یابد

یزد- ایرنا - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فعالیت افراد خیر همراه با ارائه خدمات از سوی مسوولان تا رفع مشکل اقتصادی مردم با برپایی طرح کمک های مومنانه ادامه یابد .

صاحب‌خبر -

آیت‌الله ناصری یزدی شامگاه پنجشنبه در اولین مرحله رزمایش مواسات که با حضور استاندار و جمعی از مردم در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد افزود: عمل به توصیه مقام معظم رهبری در کمک رسانی به مردم نیازمند از جمله اهداف این رزمایش است .

وی ادامه داد: مردم خیر و مسوولان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون اقدام‌های نوعدوستانه زیادی در رسیدگی به محرومان انجام دادند و باید این فعالیت ها با همکاری و برنامه‌ریزی شده ادامه یابد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اطعام نیازمندان در تمام ایام به خصوص ماه مبارک رمضان ضروری است خاطرنشان کرد: امیدوارم حرکت‌های این چنینی که در اثر شیوع  کرونا به وجود آمد با همت مردم ادامه یابد.

ناصری یزدی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا و کار خدمت‌رسانی یادآور شد: برگزاری این رزمایش برای کمک به مردم در شرایط کنونی کاری دینی، انقلابی و انسانی است و باید تداوم یابد .

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد گفت: باید مسوولان قدردان مردمی باشند که در طول سال و هنگام بروز مشکلات برای حل آسیب‌ها از هیچ کوششی دریغ ندارند.

محمد شجاعان افزود: بسیاری از مردم با همه‌گیری این ویروس درخواست همکاری داشتند که این روحیه قابل قدردانی است و باید خیران دولت را در انجام برنامه‌ها یاری دهند.

به مناسبت رزمایش مواسات ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد .

شنبه ششم اردیبهشت‌ماه جاری در تقویم ایران نخستین روز ماه رمضان ۱۴۴۱هجری قمری ذکر شد.

 یزد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد دارد و  این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹(کرونا) در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری هم در دستور کار باشد.

نظر شما