شناسهٔ خبر: 39589243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحله نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه در سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: مرحله نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان با بسته بندی و توزیع ۳۰ هزار بسته مواد غذایی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ حمید دامغانی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه در سالن ورزشی ۹ دی بسیج سمنان ابراز داشت: در مرحله نخست این رزمایش ۳۰ هزار بسته و در مرحله بعدی که نیمه رمضان بسته بندی می‌شود می شود  ۳۰ هزار بسته دیگر در شهر سمنان توزیع می‌شود. 

وی افزود: در این رزمایش تعداد ۲۶ هزار و ۵۰۰ بسته توسط سپاه استان و تعدادی نیز توسط هلال احمر، بهزیستی،ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد تهیه و بسته بندی شده است. 

وی ادامه داد: تا  آخر ماه رمضان بسته بندی و توزیع ۶۰ هزار بسته مواد غذایی برنامه ریزی شده است اما پیش بینی می شود تا ۸۵ هزار بسته نیز تهیه و توزیع شود. 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با آرزوی پایان بیماری کرونا گفت: توزیع این اقلام به خانواده های مورد نظر و نیازمند امشب انجام می‌شود.

این مراسم به صورت همزمان در چند استان دیگر نیز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان طی سخنانی بر مواسات که به معنای غمخواری، همیاری و طبق برخی از لغت‌نامه‌ها «مساوات» می‌باشد، تاکید داشتند که برگرفته از دعای شریف صلوات شعبانیه است که در آنجا از خداوند می خواهیم و ارزقنی مواسات من قترت علیه من رزقک، یعنی خدایا به من توفیق بده که نسبت به افراد کم بضاعت غمخواری و یاریگری داشته باشم.

مواسات مفهومی است که قابل بسط و گسترش می‌باشد و مصادیق بسیار زیادی را شامل می گردد، چرا که افراد کم بضاعت نیازمندی‌های مختلفی دارند که باید به آنها رسیدگی شود؛ هم نیازمندی های فکری و فرهنگی دارند و هم نیازمندی‌های اقتصادی، اگرچه ابتدایی‌ترین مفهومی که به ذهن می‌رسد نیازمندی‌های اقتصادی است.

نظر شما