شناسهٔ خبر: 39589110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در چهارم اردیبهشت

سمنان- ایرنا- انجام مرحله پنجم توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز پاکبانان، افزایش ۶۲ درصدی زباله های عفونی شهر سمنان، طرح پرستاران معنوی با اعلام آمادگی ۳۳۰ نفر از خواهران طلبه، کاهش میزان جوجه‌ریزی و ضرر مرغداران، توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک و ۲ هزار سبد کالا توسط دفتر آستان قدس رضوی شاهرود از جمله مهم ترین خبرهای مربوط به کرونا استان در روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت بود.

صاحب‌خبر -

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۸۷ هزار و ۲۶  نفر رساند. از این تعداد تا به حال پنج هزار و ۴۸۱ نفر فوت و ۶۴ هزار و۸۴۳ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

سید محمد ناظم ‌رضوی  شهردار سمنان گفت: مرحله پنجم توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز پاکبانان شامل ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده و دستکش آغاز شد و توزیع بیشتر اقلام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت که  تاکنون با اجرای چهار مرحله از این طرح، سه هزار عدد ماسک قابل شست‌وشو، یک هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی‌کننده و ۸۰۰  عدد دستکش به منظور ایمنی پاکبانان سمنانی در مقابل کرونا توزیع شد.

*

حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: پسماندهای عفونی شهر سمنان با شیوع کرونا با ۶۲ درصد افزایش به ۳۲ تُن و ۴۰۰ کیلوگرم در ماه رسید که در شرایط معمول ماهانه ۱۹ الی ۲۰  تُن زباله عفونی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان در سمنان جمع‌آوری می‌شد.

*

معصومه کمشی‌کمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: طرح پرستاران معنوی با اعلام آمادگی ۳۳۰ نفر از خواهران طلبه مدارس علمیه این استان به منظور خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، اجرایی شد و  طرح پرستاران معنوی با شیوع بیشتر ویروس کووید ۱۹ و افزایش تعداد مبتلایان، در کلیه مدارس علمیه خواهران استان سمنان فراخوان شد و از همان ابتدا با استقبال بسیار خوبی از سوی طلاب مواجه شد.

*

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی در این استان گفت: میزان جوجه‌ریزی فروردین امسال نزدیک به ۲ میلیون قطعه و در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بوده است و با توجه به اینکه شیوع کرونا و ماندن شهروندان در خانه موجب کاهش تقاضای گوشت مرغ شده  و افزایش قیمت نهاده، کاهش تقاضا و افت قیمت گوشت مرغ موجب شد تا مرغداران دچار مشکل شوند، اما در استان سمنان مستنداتی مبنی بر معدوم سازی جوجه گزارش نشده است.

*

مرتضی احمدیان مسوول دفتر آستان قدس رضوی شاهرود گفت: بیش از ۵۰ هزار ماسک و ۲ هزار سبد کالا به همت این دفتر و کانون خادمیاران رضوی برای مقابله با کرونا توزیع شد و رسالت این دفتر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است که از آغاز شیوع ویروس کرونا این کانون فعال شده و در راستای مقابله با این ویروس منحوس تلاش می کن و توزیع ۲ هزار و ۷۹ سبد کالا بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه، در این مدت به هفت هزار و ۹۶۸ تن از محرومین و نیازمندان غذای گرم  و همچنین ۱۲ سرویس جهیزیه برای زوج های نیازمند تهیه و اهدا شد.

نظر شما