شناسهٔ خبر: 39588740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:

احتمال وقوع طوفان و سیلاب در کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان هشدار داد: احتمال وزش باد شدید، طوفان و وقوع سیلاب در کرمانشاه وجود داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی، محمد خسروی پنجشنبه اعلام کرد: سامانه بارشی قدرتمندی از امداد امروز وارد منطقه شده است که تا پایان روز یکشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: فعالیت این سامانه منجر به وزش باد شدید، رگبار باران، رعد و برق، رگبار پراکنده، تگرگ و گرد و غبار در سطح استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه در روز شنبه باد شدیدتری در سطح استان می‌ وزد، عنوان کرد: این سامانه در کل استان بویژه نیمه شمالی و نواحی شرقی استان همچون شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی، کنگاور، سنقروکلیایی، صحنه، هرسین و کرمانشاه فعالیت خواهد داشت.

به گفته خسروی، روزهای پنجشنبه، شنبه و یکشنبه زمان اوج فعالیت این سامانه ناپایدار در سطح استان خواهد بود.

وی هشدار داد: بر اثر فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب و خسارت به سازه های آسیب پذیر در اثر وزش باد شدید و کاهش دید متصور است.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه توصیه کرد: به منظور جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی پاکسازی کانال‌ها، آبگذرها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها مورد توجه قرار گیرد.

خسروی افزود: همچنین تقویت استحکام سازه‌های موقتی مانند چادرهای اقامتی، گلخانه ها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و دکل ها ضروری است.

وی از مردم خواست که تا پایان عبور این سامانه از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و رانندگی در جاده‌های برون شهری پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه عنوان کرد: افراد باید تا روز یکشنبه به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از صاعقه از قرارگرفتن در فضاهای باز، مکان های مرتفع و مکان های مستعد برخورد صاعقه اجتناب کنند.

نظر شما