شناسهٔ خبر: 39577126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کرمانشاه؛

توصیه‌هایی برای روزه‌داری در بحبوحه کرونا

یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: روزه‌داری در این شرایط منعی ندارد و افراد باید برخی نکات تغذیه‌ای را در مدت روزه‌داری رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  علی اشرف رشیدی بیان کرد: روزه‌داری برای افراد سالم در شرایط شیوع کرونا منعی ندارد و افراد سالم می‌توانند بدون مشکل این فریضه را انجام دهند. فقط نیاز است برخی نکات تغذیه‌ای رعایت شود.

وی گفت: این عامل طی دو ماه گذشته زمینه‌ساز افزایش چاقی، قند خون و فشار خون در افراد شده و آمدن ماه رمضان و روزه‌داری در این ماه می‌تواند افراد را از خطر چاقی نجات دهد و همین امر در تقویت سیستم ایمنی افراد بسیار اثرگذار است.

رشیدی خاطرنشان کرد: توصیه مهم برای روزه‌داری ماه مبارک رمضان این است که افراد به مصرف ریزمغذی‌ها توجه داشته باشند، چرا که تاثیر این مواد در تقویت سیستم ایمنی ثابت شده و در شرایط شیوع کرونا افراد باید سیستم ایمنی را تقویت کنند، بنابراین توصیه می‌شود در وعده‌های افطار و سحر ماه مبارک حجم مناسبی از ریزمغذی‌ها مصرف شود.

این کارشناس ارشد تغذیه در کرمانشاه تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان باید مصرف تمام گروه‌های مواد غذایی شامل نان و غلات، حبوبات، میوه و سبزی‌ها، گوشت و لبنیات در وعده‌های سحر و افطار لحاظ شود.

وی گفت: استفاده از منابع پروتئینی در زمان روزه‌داری بسیار حائز اهمیت است و توصیه می‌شود از گوشت کم چرب، لبنیات، حبوبات و دانه‌های روغنی استفاده شود.

رشیدی یادآور شد: غذاهای مناسب افطار عبارتند از فرنی، حلیم کم چرب و کم شکر، انواع سوپ‌های ساده، خرما به همراه شیرگرم یا آب گرم است و با رعایت فاصله نیم ساعت تا یک ساعت افراد باید وعده شام را صرف کنند.

وی افزود: مصرف مواد شیرین و قندهای ساده همچنین در وعده شام و سحر نیز توصیه نمی‌شود، چرا که استفاده از این مواد موجب افزایش تشنگی افراد می‌شود. غذاهای چرب و سنگین و پرنمک برای این وعده توصیه نمی‌شود.

این کارشناس ارشد تغذیه افزود: مصرف یک یا دو واحد میوه به همراه سبزی‌ها و مقدار مناسب آب در این وعده توصیه می‌شود.

نظر شما